Dock weg ! Alternatieven?

Ik werk nu al zo'n 2 jaar af en aan met osX, maar toch heb ik nog steeds het gevoel dat het dock "in de weg" zit.

Is er een manier om het dock niet te laten opstarten? En zijn er goeie alternatieven om van app te switchen (dus misschien dmv een app-switch menu als in os9)?

Op VersionTracker.com zijn veel applicaties te vinden die dit doen, zoals [url=http://members.ozemail.com.au/~pli/x-assist/]X-Assist[/url].

Om de Dock niet te starten kan je 'm met behulp van een AppleScript killen bij elke opstart.

Maar weet je wel zeker dat je van de Dock af wilt?

[quote:606204579d="Adriaan Mol"] Maar weet je wel zeker dat je van de Dock af wilt?[/quote:606204579d]Nee :)

Maar een keertje testen kan geen kwaad… dacht ik zo.

Je kan toch ook bij de dock-opties aangeven dat het dock automatisch verborgen moet zijn. Het komt dan alleen tevoorschijn wanneer je met je muis helemaal naar de onderkant van je scherm gaat. Overigens vind ik het dock best handig.

[quote:92beee7e6a="PeterK"]Je kan toch ook bij de dock-opties aangeven dat het dock automatisch verborgen moet zijn. Het komt dan alleen tevoorschijn wanneer je met je muis helemaal naar de onderkant van je scherm gaat. Overigens vind ik het dock best handig.[/quote:92beee7e6a] Ik zit nogal eens onderaan m'n scherm met mn muis, en dan komt dat dock toch weer tevoorschijn.

Het dock is ook best handig, maar het neemt zoveel ruimte in (vind ik zonde). Ik zoek gewoon even naar alternatieven.