Docking Station voor MBP

Zijn er mensen die een docking station gebruiken voor hun MBP? Is dit nuttig of totaal overbodig?

Ik werkte vroeger altijd met een docking station en vond dat super werken. Ik heb mijn MBP nog geen week en ben het al beu van al die kabeltjes telkens te versteken, insteken, uithalen,…

Voor een windows pc (dell d800) was dat super maar nu weet ik niet als dat met mac ook gaat zijn. Je hebt geen extra uitbreidingen bij bookendz.

info over bookendz docking station: http://www.bookendzdocks.com/Docking_Stations-Docking_Station_for_15_MacBook_Pro_Firewire_800.html

Enfin kortom, ik ben benieuwd als er MBP gebruikers die ook een docking station hebben. Ik zou graag een extern scherm aansluiten, toetsenbord en muis, externe boxen en een 5 tal andere randappartuur zoals printer, scanner, externe hdd,… Op welke manier lossen jullie dat op?

thx voor jullie antwoorden.

Alles behalve het scherm kan tegenwoordig draadloos. Dus 2 kabels of 1 dok, voor mij maakt het niet veel verschil. Internet/geluid/printer via een Airport express. Daaraan via een NAS als de linksys NSLU2 kun je al je andere spul hangen.

dat is wel erg veel geld voor iets wat in mij ogen een beetje nutteloos is

wat ik bijvoorbeeld doe is gewoon wat kabelgootjes kopen
en al mij kabels netje geleiden zodat het toch netjes staat

trouwens ik gebruik eigenlijk toch maar 2 kabeltje 1voor stroom en 1 voor geluid