Dode iMac g3 doet het weer

Mijn iMac g3 was dood. Starte niet op, niet vanop HD noch vanop CD.

Géén startup tune noch happy of sad mac ( os9 voor diegenen die nog niet zo lang vertouwd zijn met de mac ).

Ding ettelijke keren opgen gegooid, batterij nagekeken. Niks gevonden en nog steeds stuk.

Ongeveer een maand later krijg ik een bootable HD vanuit een andere imac g3 en steek die voor de aardigheid er even in. Start dat ding toch wel op zeker, Happy mac en al.

Nog straffer, als ik daarna mijn oude schijf er terug in stop lijkt het of er nooit iets aan de hand was.

Heeft er iemand een idee wat er nu mis was ??

Ik denk de firmware...

Voor zover ik weet zit de firmware op de rom chip. Daar heb ik niets aan veranderd. Lijkt me dus uitgesloten.

Misschien zat je stekker van je HDD naar je moederbord niet helemaal lekker. Weet niet of je dat gecheckt had.

Alhoewel, je zei dat je CD ook niks deed. Dan ga je al snel denken dat er iets met je ATA-bus niet helemaal lekker zat. Misschien als je schijf niet lekker zat, dat je CD-Rom het ook niet deed, omdat die Slave mode draait.

Zou kunnen, die zitten beide op de zelfde kabel. Hoewel ik die initieel ook eens los en terug vast heb gedaan.

Kan zelfs de stekker op je moederbord zijn, die je door het manupileren nu even hebt beroerd.... Kijk toch maar even of die goed vastzit voordat je dalijk weer last van hetzelfde hebt....

draadbreuk in de ATA kabel ?