'Dode' links opsporen in iTunes

Hallo,

Kent iemand een methode om in je iTunes bibliotheek te zoeken naar de nummers waarvan de linkjes ‘dood’ zijn? Ik importeer mijn CD’s altijd naar de harde schijf van mijn Mac, waarna ik een selectie maak van nummers die ik wil hebben/bewaren. Die sleep ik naar een externe harde schijf.

Daardoor ontstaan veel links die verwijzen naar de oorspronkelijke plek en die dus niet meer kloppen. Ik wil graag de boel gaan schonen.

Alvast bedankt,

M

Ik klik altijd op de bovenste, waarna ik met de pijltjestoets alle nummers afscroll, zo komt er te staan welke nummers nog bestaan en welke niet.

Waarschijnlijk kan het veel sneller en simpeler… :? :stuck_out_tongue:

Je kunt trouwens ook gewoon je hele iTunes-afspeellijst wissen, en vervolgens alle bestanden die je nog [i:551b0d0c7f]wel[/i:551b0d0c7f] op je (externe) harde schijf hebt staan naar iTunes slepen, zo heb je een afspeellijst van alle nummers die er nog bestaan, samen met de juiste directories.

Ik neem dat je 'Itunes music folder location' naar je externe schijf verwijst, waarom sleep je je geimporteerde nummers niet direct daar naartoe?

Ik denk dat je die iconen voor de naam van het nummer bedoelt ?

Ik doe dat altijd zo :

1 : selecteer al je nummers , appeltje-a
2 : druk op backspace
3 : de vraag komt of je het zeker weet , daar druk je op annuleer
4 : voor al de nummers die een dode link hebben , staat een icoontje

[quote:0c71531b39="Nic"] Je kunt trouwens ook gewoon je hele iTunes-afspeellijst wissen, en vervolgens alle bestanden die je nog [i:0c71531b39]wel[/i:0c71531b39] op je (externe) harde schijf hebt staan naar iTunes slepen, zo heb je een afspeellijst van alle nummers die er nog bestaan, samen met de juiste directories.[/quote:0c71531b39]

Bedankt voor je reactie/alle reacties. Aan bovenstaande had ik ook gedacht, maar volgens mij verlies ik dan mijn (zorgvuldig) samengestelde afspeellijstjes, of zie ik dat verkeerd?