Dode muis en toetsenbord

Het uitgebreide (doorzichtige) toetsenbord start niet op als ik mijn iMac G3 (Blue Dalmation) aan zet. Ook de muis blijft dood. Even het stekkertje uit-in en de boel loopt weer. Het toetsenbord werkt evenwel goed op mijn andere iMac G3. Dus heb ik de keybords maar omgeruild. Met OS 9.2 had ik dit probleem ook. De tip van Klokhuis om naar 10.3.9 te gaan loste niks op. Ook vreemd: wanneer ik de Mac korter dan 7 minuten uitzet is er bij opstarten geen vuiltje aan de lucht. Ik kan goed leven met de geruilde toetsenborden, maar het probleem intrigeert mij gewoon. Wellicht weet iemand de oplossing?

Raar. Zou er mss toch iets mis zijn met het usb-plugje en/of poort? Al eens een andere usb-poort geprobeerd? Pure gok hoor.

Het lijkt erop als er een slechte soldeer verbinding ergens is (door die 7 minuten) Doet hij het bijvoorbeeld wel in de andere USB poort van die iMac.

Heb je niet teveel usb spul aan je poorten hangen? Wanneer je boven de 500mAh komt gaan de apparaten flink raar doen. Ik had dit na het installeren van een Wacomtablet. Hun nieuwste tabletten hebben gelukkig geen adapter meer, maar zuigen dus wel het maximale uit je USB bus. Sinds ik een extra kaartje heb ingeplugd (so wie so erg fijn USB-2) geen problemen meer gehad.

Heb je een usb-switch die externe stroom nodig heeft? Sluit die eens aan, wellicht helpt 't extra stroomstootje...

Dank voor de reacties. Natuurlijk heb ik alle poorten geprobeerd. Ik heb hem ook wel eens aan een hub gehangen, maar ik zal het eens proberen met een hub met externe voeding. Dat vind ik wel een aardig idee! Er hangt alleen nog een printer aan, dus dat kan het niet zijn. Mijn werkcomputer G4 quicksilver heeft ook eenzelfde doorzichtig uitgebreid toetsenbord. Ik heb deze ook aangesloten met hetzelfde negatieve resultaat. Ik heb net een MacAlly uitgebreid toetsenbord geprobeerd. Deze werkt OK, maar het is een lelijk en groot ding. M.a.w. alle t.borden doen het behalve de Apple uitgebreide "glazen" toetsenborden (ik weet niet hoe zo'n ding officieel heet).

Volgens mij klinkt het dus gewoon of je toetsenbord naar de K is! K eroverheen gegooid misschien?

hangt de muis soms weer aan de usb van het toetsenbord? omdat je verteld dat beide dood zijn. In elk geval heeft een usb powerhupje mij op het werk wel van een dergelijk probleem af geholpen.

De t.borden zijn niet kapot. Ze werken goed op elke andere mac. Ik heb een hub met voeding besteld. Duurt even voordat ik die binnen heb. Ik laat weten hoe het afloopt.