dode pixel of een hele rij? what happens

Dag allemaal,

Vorige week een niet zo prettige ervaring achter de rug. Na het opstarten zag ik opeens twee dunne strepen onder in beeld. Nu had ik wel eens vaker gehoord van het fenomeen dode pixel, maar ik schrok me in eerste instantie rot. Een pixel ergens OK, maar 2 hele rijen onderin het scherm!!!

• Heeft iemand hier ervaring mee?
  • Valt dit onder de garantie [de PB is nog geen 4 maanden oud]!
  • Hoe zijn die garantiebepalingen m.b.t. tijd en beschikbaarheid? [we zijn nl. voor twee jaar onderweg en nu in Turkije, maar dadelijk verder naar het oosten]

Ik heb gelukkig geen ervaring met rijen dode pixels (afkloppen), maar dit moet gewoon onder de garantie vallen. Applecare geldt in de hele wereld, hoewel er natuurlijk wel een officiele Apple-dealer moet zijn - de gewone garantie weet ik niet zeker.

Als je meer dan 3 dode pixels hebt, wordt je scherm vervangen.

Tja, 2 hele rijen, zijn wel een heleboel meer als 2 losse dooie pixels. Nu alleen de vraag hoe we een Apple dealer vinden, en binnen een paar dagen een vervanging hebben????

Ik denk dat je eerst applecare moet bellen, maar ik weet het niet precies.

Dit is de Apple importeur in Turkije

http://www.bilkom.com.tr/

Ik had vorig jaar een PB van een paar maanden oud waarbij het hele scherm van het ene op het andere moment niets meer deed. Ik had deze TiBook in de Verenigde Staten gekocht en zelfs deze werd geheel kosteloos gerepareerd door Apple via Summix in Haarlem. Ik was hem maar drie dagen kwijt bovendien. Dit was ook met Apple Care. Het werkt dus wel.

Succes met je rijen dooie pixels, Rutger

Heb al een mail van mijn leverancier gekregen dat ie medewerking wil verlenen. Dat wil zeggen dat hij erkent dat het binnen de garantie valt, en mij de factuur wil faxen!

Ik heb hem gevraagd naar een lijst met dealers in Turkije en India. Want ik denk dat er in Iran en Pakistan weinig tot geen kans is op een dealer?