Dode pixels in Screenshot???

Ik merk op dat het lijkt dat ik een stuk of 5 dode pixels heb... dood? toch niet want ik kan er een screenshot van maken...

ook opvallend is dat de ‘dode’ pixel telkens 1 pixels links van het uiters linkse hoekje van het driehoekje dat aangeeft dat een programma actief is …

Omdat het me opviel dat het telkens op dezelfde plaats is bij 6 programma’s (elke keer dezelfde…) .

Ik leerde dat je dode pixels niet kan bescreenshotten… ik maakte een screenshot en ze staan erop.

nou, ergens een software fout? instelling??

aan wat kan het liggen?

effe foto voor meer uitleg: [img:b8e4ceb973]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=9014[/img:b8e4ceb973]

ps: kijk onder icoon van Safari, … als safari actief is, zie je net hetzelfde als bij ichat etc… de ‘dode’ pixel net links van het driehoekje…

rarara… een raadsel voor zondag…

Jello, dit gaat toch wel een beetje op miereneuken lijken! Zelfs met een vergrootglas is er niets te zien.

Zie je niets onder het Safari logo?? ligt het dan aan mijn ogen?? zelf aan de foto zie ik dat er herhaaldelijk een miskleurde pixel is ...

Stel eens een andere achtergrond in? Volgens mij zit het gewoon daarin.

Zou dan niet aan je LCD kunnen liggen. Denk dat het mis is met de videokaart drivers dan. Maar eigenlijk gewoon geen verstand van. Best vreemd. Wat zijn je specs?

D.m.v. andere achtergrond blijft het hetzelfde... maar het valt op dat het telkens net 1 pixel links van het driehoekje is op sommige plaatsten en nergens anders...

dus ik denk iets software matig…

[update] Als ik het dock verklein en vergroot… dan zijn de pixels weer goed…
maar ze komen wel weer.

ik blijf het raar vinden… omdat ze geen willekeurige plaats hebben , maar bij sommige apps net voor het driehoekje (als het actief is) en als et niet actief is… blijft de pixel abnormaal…

iBook G4 14" 1,2 GB 32 MB Vram niets abnormaal geïnstald.

ik d8 eerst dat het dode pixels waren, maar de plaats viel me op qua plaats…

dodoe pixels zijn iets hardwarematigs (u scherm maw) dit is duidelijk iets softwarematig

is u schermresolutie wel goed afgesteld?

Ti's hoogstwaarschijnlijk een bug in je videokaartdrivers.

Heb het ook eens gehad, was toen met een reboot opgelost.

Als je 1 dode pixel hebt dan staat die toch niet op een screenshot??

Iedereen hier weet wel dat we van een dode pixel spreken wanneer er op het scherm hardwarematig iets fout is.. Maar ik zie het inderdaad ook perfect mogelijk dat zoiets ook veroorzaakt kan worden door een fout in de kabel, fout in je kaart... Zeer raar, maar misschien dus ook van voorbijgaande aard.

Een screenshot van dodepixels: dit kan niet! Dode pixels is hardware matig. Een screenshot wordt gemaakt door de software. En de software weet niet dat er een TFT scherm aanhangt (of ingebouwd zit) dat een of meerdere dode pixels bevat.

Het enige dat je kan doen is met je foto toestel een foto te maken van je monitor. Pas dan kan je het laten zien op dit forum.

het is een bug in OS X.

Het gebeurt op het moment dat je een programma stopt. Soms verschijnt er dan 1 gekleurt stipje terwijl de driehoek uitfade.

Niks aan te doen, behalve je dock op vergroten zetten, zodra je dan met je muis door de je dock bladerd is het weer weg.

weet je zeker dat je niet gewoon in je screenshot hebt zitten photoshoppen? gewoon, om ons hier maar bezig te houden? :wink:

Dergelijke op screenshot vast te leggen dode pixels bestaan dus wel degelijk. Hier ben ik als systeemintegrator al zelf achter gekomen. :)

Een collega van mij had onverklaarbare rode pixels op zijn scherm en het probleem is pas echt naar boven gekomen toen er een ander scherm aangekoppeld werd en de dode pixels hier ook aanwezig waren, op precies dezelfde plaats. Een vreemd fenomeen was dat de pixels ook zichtbaar waren op screenshots.

Bij verder onderzoek is gebleken dat de beeldkaart de schuldige is. Waneer deze in mijn computer gekoppeld werd, kwamen hier ook rode dode pixels opzetten. Akkoord, de term dode pixels is niet volledig correct, maar ze zien er net hetzelfde uit.

Samengevat: het probleem kan wel degelijk een hardware defect zijn (aan de beeldkaart) of een defect in de drivers van OS X. Hiervoor contacteer je best een Apple Centre en confronteer je hem best eens met deze info. Maar zoals velen hier al gezegd hebben: Dit is hoogst waarschijnlijk een software fout waar niets aan te doen is. :slight_smile:

Het is een software-fout, en hij is al eerder op het forum besproken... ik zal het topic eens opzoeken.

[img:51935d9311]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=9030[/img:51935d9311] [img:51935d9311]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=9029[/img:51935d9311]

nog effe leuk fotootje …

@unsound: foto fout… nou, ben al geruster dan. Dank je wel