Ongeveer 4 weken geleden, heb ik een Cinema 20" display (aluminium uitvoering) aangeschaft en ik moet toegeven het bevalt erg goed. Er is echter een probleem, er zit een dode pixel in en alleen te zien op een zwarte achtergrond. Mijn vraag is nu, is dit een reden om het scherm om te ruilen en wordt het inderdaad hiervoor omgeruild? Ik vindt dit zo jammer, vooral omdat het hier een prijzig scherm betreft! Heeft iemand dit al eens meegemaakt, en zo ja hoe werd dit opgelost? Bij voorbaat dank voor reaktie.
Nee, dit valt in principe niet onder je garantie. Pas vanaf 7 of meer dode pixels wordt een scherm ingeruild bij mijn weten.
Hallo,
ik zou gewoon contact opnemen met de dealer.
voor zo veel geld moet je gewoon een goed scherm hebben.
m v g goofy
goofyboy, gn enkele leverancier zal een zero dead pixel garantie geven. Dat is gewoon economisch niet haalbaar.
op een miljoen pixels is 1 dode pixel (die je trouwens maar in bepaalde omstandigheden ziet) een goede zaak.
Er bestaan trouwens een aantal handelingen waardoor sommige pixel-anomalies opgelost geraken, wellicht vind je er hier ook een aantal. De plaats lichtjes masseren schijnt soms te helpen.
veel succes en proficiat met je display
Niks ervan en onmiddelijk terug naar de dealer. Niks gelul met zeven dode pixels. Voor zoveel poen mag je gewoon een op en top scherm verwachten! Als je dode pixels op een scherm wilt koop je wel een scherm bij de ALDI. Mijn broer had het met een iMac, twee dode pixels...meteen terug naar de winkel, een andere geeist of zijn geld terug. Werd meteen geregeld. Het is ook niet een zaak tussen jou en apple maar tussen jou en de dealer! En als er schermen zijn zonder dode pixels is het dus helemaal niet okay als er 1 dode pixel op de miljoen pixels zit! Economisch wel degelijk haalbaar om een goed scherm te leveren!!
er moeten minstens 3 dode pixels inzitten Staat in regelment ik heb het ook mee gemaakt wel jammer maar je wordt er aan gewent
Regelement is onzin! Het Nederlands consumentenrecht staat hier boven!
Je dealer moet voor je vechten!
Maar omdat ik er in het verleden van wakker heb gelegen, koop ik pas lcd’s nadat ik ze heb zien werken bij de leverancier. Dat geldt ook voor machienes voor de zaak en niet alleen prive.
Tot nu toe nog geen ervaring met dode pixels op Apple schermen, ik moet er niet aan denken.
Ik heb in mijn G4 iMac 2 dode pixels, rechtsonder in beeld. Heb er totaal geen last van, waar zit 'ie precies bij jou ??
Een Amerikaantje schreef eens dat niet zacht maar [i:174ccb7161]hard masseren[/i:174ccb7161] met de middelvingertop over de vermeende dode pixel helpt maar niemand durft dit zo vlug.
Wat het masseren betreft : dit lukt enkel indien er géén harde glasplaat voorzit en ik vermoed dat dit bij de nieuwe schermen het geval is.
Heb op mijn 15" studio display ook 1 dode pixel. Ook enkel op zwarte achtergrond is hij ‘koningsblauw’. In het begin is het vervelend, maar na een tijdje zou je hem missen.
‘if it bugs you’ draag het terug, je keert misschien met een wrang gevoel van je dealer terug als hij het scherm niet vervangt.
Anders : bekijk het filosofisch. Was ‘1984’ niet iets van : iedereen in de rij lopen ? Ik beschouw de koningsblauwe als een ‘revolutionair’ die niet in de rij wil lopen.
Het hangt enkel van je eigen persoonlijke kieskeurigheid af of je het terugdraagt of niet (en daar bedoel ik niks verkeerds mee hoor).
Succes
Davedive
je zal er mee moeten leven, nix gelul over consumentenrecht en dealers die voor je vechten. Apple heeft een hele duidelijke 7 pixel norm waar je mee akkoord gaat als je tot aanschaf overgaat. Voor mij een hele goed reden om geen (Apple) LCD te kopen. Ik kan me niet voorstellen een paar duizend euro uit te geven en dan genoegen te moeten nemen met een feitelijk ondeugdelijk apparaat.
Er is op de hele wereld zegge en schrijve één (1!) fabrikant die een zero-dead-pixel garantie geeft.
Apple houdt inderdaad 7 pixels aan als ‘norm’. Je kunt proberen je dealer te overtuigen, maar die hoeft helemaal niets te doen als hij niet wil.
Okay volgens mij bestaat de geschillencommissie computers niet meer maar toch.....
mn iBook had een klustertje van dooie pixels…
Indien je je laptop/xBook bij een winkel hebt aangeschaft die lid is van de geschillencommissie computers kan je 'm zo omruilen…
heb ik ook gedaan…
[quote:b32b5988be]
Winkels zijn verplicht om TFT-schermen met dode pixels om te ruilen voor een perfect exemplaar, zo schrijft Tweakers.net. In het bericht wordt gerefereerd aan een artikel in de februari-editie van het blad De Consumentengids waarin wordt gewezen op een uitspraak van de geschillencommissie computers. Deze commissie is van oordeel dat de computerindustrie duidelijk heeft aangetoond LCD’s te kunnen maken zonder geheel of gedeeltelijke defecte beeldpunten. In de praktijk betekent dat dus dat klanten recht hebben op een pixel-perfect scherm. Alle winkels die zijn aangesloten bij de Stichting Computerconsument (momenteel Dixons, Dixtone, Dynabyte, Funprice en V&D Electric City) moeten daarom zonder tegenstribbelen een monitor met een dode pixel omruilen voor een foutloos exemplaar. Ook klanten die niet hebben gekocht bij een winkel die is aangesloten bij de SCC kunnen aanspraak maken op een perfect scherm, maar zullen bij een niet-meewerkende leverancier naar de rechter moeten stappen. Het is geheel onjuist dat klachten alleen maar bij de fabrikant kunnen worden ingediend. Als klant heb je een overeenkomst met de leverancier en kun je hem daaraan houden.[/quote:b32b5988be]
Is na 4 weken terug gaan misschien niet wat laat?
Ik hoop dat je 'm kan ruilen…
Vandaag zowel contact gehad met zowel Apple en Mail A Mac, maar beiden blijven bij hun standpunt, er wordt pas omgeruild bij 7 dode pixels! Voor mij dus geen Apple beeldscherm meer in de toekomst voor dit idiote beleid. Hierbij bied ik ook dan mijn monitor te koop aan!
Ge je hem nu serieus daarom verkopen ???? :o :o wat vraag je erovor dan met die dode pixel ?
me heeft misschien wel interesse
[quote:5c5727c2b4="KarelWillem"]Er is op de hele wereld zegge en schrijve één (1!) fabrikant die een zero-dead-pixel garantie geeft.[/quote:5c5727c2b4] Er schijnt er ook maar (1) te zijn die pas bij 7 dead-pixels garantie geeft. Heb ik dat goed is het dan een klasse III scherm? Je ziet wat er dan gebeurt mensen willen dat spul niet meer
hier op het werk een imac g4 met her en der toch een aantal dode pixels, je ziet ze goed wanneer je er begint op te letten anders vallen die niet zo op.... trouwens vroeg of laat heb je gewoon dode pixels ieder scherm heeft dit, alleen duurt het bij de een wat langer dan bij de ander!
Enne ik ben nog steeds van mening maar durf het nu maar pas te zeggen, geef je zoveel geld uit voor een scherm koop dan ook een deftig scherm !
In 2001een Samsung (samtron) 15"TFT LCD scherm gekocht voor fl 1084,00 er zit tot nu toe geen enkele dode pixel in, heb geluk gehad vermoed ik.