dom vraagje: combodrive en superdrive

dom vraagje dus: wat is nou eigenlijk het verschil tussen een combodrive en een superdrive vraagt deze G4 gebruiker die misschien een nieuwe G5 wil kopen. en de een heeft combodrive en de ander een superdrive...

combo is cd's lezen en schrijven & dvd lezen

super is cd’s lezen en schrijven & dvd lezen en schrijven

en de prijs natuurlijk

bedankt, gisteren beweerde namelijk iemand dat het precies andersom zou zijn.

wat een prachtige site heb je trouwens hieronder gelinkt!!!

En de nieuwste G5 Imac heeft nu ook DVD min EN plus. Tot een maandje geleden was dat alleen DVD min. Gaan voor de Superdrive dus!

[quote:212e10c4fc="forum romanum"]bedankt, gisteren beweerde namelijk iemand dat het precies andersom zou zijn.

wat een prachtige site heb je trouwens hieronder gelinkt!!![/quote:212e10c4fc]

idd, zeer origineel!

[quote:86dff33619="forum romanum"]wat een prachtige site heb je trouwens hieronder gelinkt!!!![/quote:86dff33619]

Dank je wel!

[quote:f7f9cab68d="MacAanZee"]En de nieuwste G5 Imac heeft nu ook DVD min EN plus. Tot een maandje geleden was dat alleen DVD min. Gaan voor de Superdrive dus![/quote:f7f9cab68d]

Dit geldt toch niet enkel voor de G5 mag ik hopen? Want volgende maand ga ik een powerbook G4 combo kopen, maar ga er een dvd-schrijver laten bijsteken… Met deze brander ga ik toch wel dvd+r kunnen branden?

Alvast bedankt!

Dat zou ik wel even goed informeren, want dat weet ik niet zeker. Ht geldt in elk geval voor de geupdate iMac G5

[quote:4ef71bd89a="Matthi"][quote:4ef71bd89a="MacAanZee"]En de nieuwste G5 Imac heeft nu ook DVD min EN plus. Tot een maandje geleden was dat alleen DVD min. Gaan voor de Superdrive dus![/quote:4ef71bd89a]

Dit geldt toch niet enkel voor de G5 mag ik hopen? Want volgende maand ga ik een powerbook G4 combo kopen, maar ga er een dvd-schrijver laten bijsteken… Met deze brander ga ik toch wel dvd+r kunnen branden?

Alvast bedankt![/quote:4ef71bd89a]

in principe niet dacht ik.

[quote:43fa2c83e8="Matthi"]Dit geldt toch niet enkel voor de G5 mag ik hopen? Want volgende maand ga ik een powerbook G4 combo kopen, maar ga er een dvd-schrijver laten bijsteken.. Met deze brander ga ik toch wel dvd+r kunnen branden?[/quote:43fa2c83e8] Mijn PowerBook 12" 1.33 GHz heeft al een DVD brander die +R aan kan. Dus als je nu een nieuwe PowerBook gaat kopen zit dat er ook in.

[quote:43fa2c83e8=“drutil info”] Vendor Product Rev
MATSHITA DVD-R UJ-825 DAM5

Interconnect: ATAPI
SupportLevel: Apple Shipping
Cache: 2048k
CD-Write: -R, -RW, BUFE, CDText, Test, IndexPts, ISRC
DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW, BUFE, Test
Strategies: CD-TAO, CD-SAO, DVD-DAO[/quote:43fa2c83e8]

[quote:a72b25af4b="macpro"][quote:a72b25af4b="Matthi"]Dit geldt toch niet enkel voor de G5 mag ik hopen? Want volgende maand ga ik een powerbook G4 combo kopen, maar ga er een dvd-schrijver laten bijsteken.. Met deze brander ga ik toch wel dvd+r kunnen branden?[/quote:a72b25af4b] Mijn PowerBook 12" 1.33 GHz heeft al een DVD brander die +R aan kan. Dus als je nu een nieuwe PowerBook gaat kopen zit dat er ook in.

[quote:a72b25af4b=“drutil info”] Vendor Product Rev
MATSHITA DVD-R UJ-825 DAM5

Interconnect: ATAPI
SupportLevel: Apple Shipping
Cache: 2048k
CD-Write: -R, -RW, BUFE, CDText, Test, IndexPts, ISRC
DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW, BUFE, Test
Strategies: CD-TAO, CD-SAO, DVD-DAO[/quote:a72b25af4b][/quote:a72b25af4b]

Bedankt voor de info… Kzou het maar raar gevonden hebben moest de powerbook geen dvd+r kunnen branden…