Domein verhuizen

Ik wil overstappen van Digitalus.nl naar LunarPages.com. Nu wil ik mijn domein natuurlijk meenemen. Hoe gaat dit in zijn werk? Ik verwacht namelijk een hoop gezeur. Of gaat dit heel simpel?

Het verhuizen van een domeinnaam verhuizen mag nooit een probleem zijn, het is namelijk jouw eigendom. Je krijgt gewoon van je nieuwe provider een verhuis.pdf die fax je en binnen een paar dagen staat je domeinnaam doorverwezen naar een nieuwe webruimte. Hou er wel rekening mee dat je website niet mee verhuist en dat je dus eerst een backup moet maken en deze moet plaatsen op je nieuwe ruimte.

Meestal is verhuizen gratis, en zit het in een jaar contract, zorg in iedergeval dat je een domeinnaam registreerd bij iemand die lid is van sidn.

succes met het verhuizen, mocht je nog hulp nodig hebben pb mij maar
Maarten

bij je nieuwe provider vraag je een domeinverhuizing aan, dit is een standaard formulier, afhankelijk van de service die ze bieden doen zij dat voor je, naar je oude provider stuur je een brief (of vraag bij hen een standaardformulier aan om je domein en hosting op te zeggen), je nieuwe provider meldt de verhuizing bij de SIDN, de SIDN stuurt vervolgens een verzoek naar je oude provider om de dns records te wissen en je nieuwe provider zet jouw domein in hun dns records ... dan ben je verhuisd .... vaak duurt dit proces een week of twee, waarbij de kans bestand dat je een paar dagen 'uit de lucht' bent

Bedankt!

En als ik een paar dagen uit de lucht ben, blijven e-mails die aan mij gestuurd worden dan nog ergens bewaard? Nee zeker.

dat verschilt per provider, dat zou je bij je huidige provider moeten navragen, misschien zijn ze bereid om je mail te forwarden naar een ander account ?

@Lucas Waarom weggaan bij Digitalus ???

[quote:870fc146a4="Bert"]@Lucas Waarom weggaan bij Digitalus ???[/quote:870fc146a4] Alles ging perfect tot een servercrash in februari. Sindsdien loopt het allemaal niet meer zo goed. Een vriendin van me zit ook bij Digitalus en daar blijft alles voorlopig heerlijk soepeltjes draaien.

De druppel was dat vanavond m’n lullige 50 Mb aan webruimte vol was. Onlangs ontdekte ik Lunarpages. Het is wel iets duurder, maar dan heb je ook wat. En het schijnt dat ze ook nog eens betrouwbaar zijn. Switchen dus. Hier de belangrijkste verschillen, tussen haakjes Digitalus:

Web storage: 800 Mb (50 Mb)
Datalimiet: 40Gb (1 Gb)
Control Panel: CPanel (Ensim)
Prijs per jaar: 95 dollar (43 euro)

als ik het zo zie dan heb ik twee bedenkingen,

1. je site wordt in Amerika gehost. dat betekend dat iedereen die je pagina wilt zien deze uit de States haalt. vaak is dat niet erg, maar goed. als je bezoek voornamelijk Nederlands is zou ik denken dat je je site ook liever hier hebt staan.

2. omdat het een Amerikaanse toko is zullen ze vast geen ‘.nl’ domeinen doen en zou je daarvoor weer naar een SIDN lid of reseller moeten. erg vervelend!

kijk eens op http://www.webhosters.nl en http://www.webhostingtalk.nl/

[quote:8941a4bc33="mousehouse"]als ik het zo zie dan heb ik twee bedenkingen,

1. je site wordt in Amerika gehost. dat betekend dat iedereen die je pagina wilt zien deze uit de States haalt. vaak is dat niet erg, maar goed. als je bezoek voornamelijk Nederlands is zou ik denken dat je je site ook liever hier hebt staan.

2. omdat het een Amerikaanse toko is zullen ze vast geen ‘.nl’ domeinen doen en zou je daarvoor weer naar een SIDN lid of reseller moeten. erg vervelend![/quote:8941a4bc33]

3. Als het goed is valt het wel mee met de traagheid. Waarom zou een bezoeker (die ik overigens niet heb) willen dat hij in NL gehost is?

4. Ik heb een .net domein.

Heb me inmiddels aangemeld bij Lunarpages.com. Let op: ze bellen ter verificatie en dat was bij mij om kwart voor twee 's nachts. Schrik dus niet!

Maar goed, nu blijkt dat Digitalus de eigenaar is van mijn domein! De viespeuken! Iemand ervaring met dit soort onzin? Dit gaat waarschijnlijk weer een hoop tijd kosten.

Officieel mag het toch helemaal niet. Jij zou de rechten op de naam moeten hebben, en Digitalus zou het alleen maar aan moeten vragen.

[quote:b530864e8d="lucasraggers"]Maar goed, nu blijkt dat Digitalus de eigenaar is van mijn domein! De viespeuken! Iemand ervaring met dit soort onzin? Dit gaat waarschijnlijk weer een hoop tijd kosten.[/quote:b530864e8d] Dat soort verhalen hoor je vaak bij onbetrouwbare bedrijven zoals Digitalus. Het enige wat te doen is is netjes aan Digitalus vragen of ze hem op jou naam willen zetten. Je kunt niks anders doen dan het netjes met Digitalus overleggen. Overigens is het bij .net niet zo dat als je de eigenaar bent dat je hem dan altijd zomaar kunt verhuizen. De provider kan hem blokeren zodat je hem niet kan verhuizen, bij .nl is het inderdaad wel zo dat je hem altijd kunt verhuizen. Als je een .net domein moet verhuizen moet je bovendien ook over een soort key beschikken waarmee je aantoont dat hij ook echt van jou is.

Update'je:

Ik heb Digitalus gevraagd mijn domein op mijn eigen naam te zetten en ik heb gevraagd de DNS adressen aan te passen aan mijn nieuwe hosting provider. Beiden hebben ze gedaan. Dat is een grote meevaller!

Update'je 2:

Om het verhaal even rond te maken. Inmiddels heeft Digitalus de DNS adress aangepast van mijn domein. Na 24 uur was mijn domein gelinkt met mijn nieuwe hosting provider (800 Mb online storage!!!). Kortom, netjes gedaan van Digitalus. Na alle rampverhalen viel me dit 100% mee.