Domeinen met Apple trademark

Hoi iedereen, ik heb eerst gezocht maar vond niet direct een topic hierover. Hoe zit het met het registreren van domeinnamen met een trademark van ons favoriete fruitmerk? Ik zie veel communities en sites met "Mac" of "Apple" erin zoals macstuff, macfreak, tweedehandsmac, intermactivity, applenieuws, macrumors, appleinsider...

Blijkbaar heeft Apple daar geen last van? Of hebben die allemaal toelating gevraagd?

Volgens Apple mag je het woord “Mac” gebruiken met een niet generiek woord. Wat bedoelt men daarmee?

macosx.nl ?

is dit niet een van de redenen dat ze nu onemorething.nl hebben? Volgens mij hebben veel nederlandse mac sites een brief ontvangen om hun naam te veranderen

[quote:75165a79aa][b:75165a79aa]Waarom is de naam One More Thing gekozen? Dat is toch een podcast? [/b:75165a79aa] De eerste keuze voor de nieuwe naam was Appletalk.nl, maar net als voor MacOSX.nl levert dat problemen op met Apple Legal. De naam One More Thing is door de succesvolle podcast genoegzaam bekend in de Apple scene, het dekt meer lading dan alleen het woord 'Mac' en het levert ook geen discussies op over de uitspraak van de X. Ofwel: een prima naam om de drie onderdelen onder te bundelen. [/quote:75165a79aa]

Meer: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=109346

waarom bestaan er dan nog allerlei andere websites met mac en apple in de naam? ik typ nog altijd vrolijk macosx.nl in mijn adresbalk...

edit: ah, ik zie op die website dat sommige dingen wel mogen, zoals macfreak dus bijvoorbeeld.

[quote:9796ee8594="onem"]is dit niet een van de redenen dat ze nu onemorething.nl hebben? Volgens mij hebben veel nederlandse mac sites een brief ontvangen om hun naam te veranderen[/quote:9796ee8594] En toch bestaan ze nog :)

[quote:d80921279c="Mr. Brown"][quote:d80921279c="onem"]is dit niet een van de redenen dat ze nu onemorething.nl hebben? Volgens mij hebben veel nederlandse mac sites een brief ontvangen om hun naam te veranderen[/quote:d80921279c] En toch bestaan ze nog :)[/quote:d80921279c]

Ik denk dat Apple het ook wel een beetje moet hebben van dat soort site. Hoe meer aanhang, hoe beter het is voor de verkoop en informatie over hun product. Veel site’s zijn ook niet commercieel ingesteld en schaad het Apple ook niet. Apple zou er ook slecht aan doen om al hun aanhang-communitys dwars te zitten.