Domeinnaam overnemen voor 150 euro?

Long story short:
In 2009 kocht ik een eigen domeinnaam, ik koos voor een .net domein omdat de .nl extensie al bezet was.
In die paar jaar tijd ben ik op mijn .net domein een blog gaan bijhouden. In de tussentijd hield ik nauwlettend in de gaten of het .nl domein al vrij zou staan, omdat er al jaren weinig activiteit was op die site. Nu kwam ik er deze week achter dat de .nl versie weer in gebruik is genomen en schrok ik van het feit dat deze persoon ook een blog is begonnen, en de inhoud exact hetzelfde is in vergelijking met mijn blog.

Ik heb de eigenaar van de .nl site benaderd hierover en gevraagd of ik het domein mag overnemen. Ik heb een bericht terug gehad met het aanbod om het voor 150 euro de naam te kopen. Eigenlijk vind ik dit wel heel veel geld voor een domeinnaam, omdat je voor minstens 10 euro al een domeinnaam kunt registeren.

Mijn vraag: is 150 euro een reëel bod voor overname van .nl domeinnaam? Of zal ik diegene minder bieden, en wat is dan passend?

Dat kunnen wij moeilijk bepalen, hoe belangrijk is dat domein voor jou ?

Als de redactie van OMT onemorething.com zou kunnen kopen voor 150,- dan zouden ze er geen 30 seconde over hoeven na te denken.

Ben je commercieel bezig en is deze persoon dat ook ?
Heel eerlijk betwijfel ik dat omdat hij het anders niet zou willen verkopen, ik denk dat je te maken hebt met een domeinkaper.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Domeinkaper

Deze persoon of het bedrijf heeft al 30dagen in de gaten gehad dat jouw website bestond en toen het domein vrij kwam heeft hij dit bewust gekocht voor een paar euro. Wetende dat jij hem ooit zou gaan benaderen.

Het is volkomen legaal zolang er geen merknamen in op deze manier bewust worden vastgelegd.
Er zijn voldoende beroepswerkelozen die dit naast hun uitkering erbij doen.

Even Goegelen doet wonderen.

Gewoon een beetje onderhandelen, afdingen zou sowieso geen kwaad kunnen.

Met welk draadje wil je verder gaan? Hier in de Lounge op in[url=http://www.onemorething.nl/community/topic/domeinnaam-overnemen-1#post-2496587] Web-ontwikkeling[/url].

Sex.com is dacht ik voor 14 miljoen van de hand gegaan. Het zijn net antieke meubels, het is wat de gek ervoor geeft. Als er geen andere kapers op de kust zijn ben jij de enige aan wie hij het voorlopig kan verkopen, en dan dan lijkt vijftig piek me nog wel te doen. Wat is de andere partij voor iemand? Een domeinbroker?

Andere topic heb ik op slot gezet, aangezien hier al wat zinnige reacties stonden.

€150 is toch niet veel voor iets wat je al een paar jaar in de gaten loopt te houden? :sarcastic:Dat die gozer het überhaupt al aan je verkoopt moet je al blij om zijn lijkt me

Hoe sterk is de naam?

@ Shmoo: Ik wil graag het domein claimen, omdat bezoekers nog wel eens per ongeluk .nl ipv .net kunnen intypen, waardoor ik natuurlijk weer extra bezoekers verlies.

Ik sta 'nog' niet als bedrijf ingeschreven bij KVK en ben dus niet commercieel bezig. Het ziet er ook niet naar uit dat de eigenaar van het .nl domein commercieel bezig is. Zoals je al aangeeft, lijkt mij ook dat deze persoon puur uit gewin deze .nl heeft geclaimd.

Het is moeilijk te zeggen op deze manier, je kan een zoeken of je iets privé van deze persoon kan achterhalen. Op die manier kun je beter inschatten welke bedoelingen hij precies heeft.

Reclame (Google-ads) tonen is in web termen ook al commercieel bezig zijn en kun je ook opnemen als bron van inkomsten bij verkoop van domeinen-/websites.

Je kan natuurlijk ook altijd onderhandelen 150,- is zijn eerste gedachte dus als jij 50 roept kom je miss. ergens rond de 75,- en 95,- uit.
Maar irritant blijft het wel ik heb het zelfde aan de hand met iemand die mijn domeinnaam heeft geclaimd op wordpress.com dus gewoon een ID aangemaakt op mijn domeinnaam. Deze persoon doet helemaal niets met dat account en staat verder al 5 jaar leeg. Ik heb hem gevraagd om het account vooral niet op te heffen en het naar mij door te sturen zodat ik er verder mee kan gaan maar helaas.
Dan spreek je niet eens over een Top level domein.

Dus mocht je er nog niet aan gedacht hebben aangezien je een Blog bent begonnen check ook of je example.be , Twitter, WordPress, Tumblr en Blogger ook kunt verkrijgen onder die zelfde naam.

Ga inderdaad onderhandelen, maar doe het slim: doe alsof je doel is dat je wilt dat hij stopt met de blog omdat deze op de jouwe lijkt; noem als bijzaak dat je in ruil best de domeinnaam wil overnemen.

Ik heb de eigenaar nogmaals gemaild met de vraag waarom hij/zij dat bedrag vraagt voor het domein.
Daarop kreeg ik de reactie dat 150 een heel redelijk bedrag is voor een domeinnaam en er niet over wil onderhandelen...

Dan ga je er gewoon over onderhandelen..