domme accu of domme osx.2.6 ?

mijn iBook 700 mhz vertoont kuren nu ik 10.2.6 erop heb gezet. Bij 10.1.5 was er nog niks aan het handje maar sinds ik Jaguar draai gaat ie bij 80% in de sluimer stand en moet ik de accu vanaf 0% opnieuw opladen.

Ook de ledjes op de accu zelf geven aan dat hij leeg is…

Een reset van het energie-time-management heb ik al geprobeerd middels [shift] [ctrl] [option] [power], maar dit haalde niets uit.

Help?

Ik ben teruggegaan naar 10.2.3 en de accu van mijn iBookje doet het normaal... Ik had het idee dat hij bij 10.2.4 korter meeging en de verhalen over de accu-problemen deden zich toen al de ronde, dus besloot ik terug te gaan (opnieuw installeren van Jaguar en de Combo 10.2.3 eroverheen) naar 10.2.3 en hij doet het prima. Misschien helpt het bij jou ook wel, maar ik moet zeggen dat ik nooit bij 80 % heb gezeten en het probleem had, dus weet ik ook niet of het uitmaakt om terug te gaan. Maar het proberen waard zou ik zeggen...

Zoek eens op dit forum, er was iemand die iTunes liet draaien en daardoor over de tijd/percentagelimiet heen ging, omdat iTunes maar doorging en dat waarschuwingsvenstertje niet verscheen. Misschien maakt het ook uit of je de grafics fullscreen aanhebt, in ieder geval gaat je accu harder leeg. probeer het eens. Belangrijk voor je PowerManagement is dat de accu helemaal leeggaat en dan weer helemaal wordt opgeladen.

De Combo 10.2.3 kun je mogelijk nog via Google vinden (mij lukte het zo gauw niet) en misschien heb je hem ergens opgeslagen… Ik heb hem in ieder geval nog: 58,9 mb…

Combo kan je gewoon op de apple site vinden onder "Support". Voor het gemak heb ik hem even opgezocht:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120164

Bedankt Wout! :D

vooruitgang is dus weer eens achteruitgang... 10.2.3 beter dan 10.2.6... bleeeh :cry:

nog andere oplossingen ? De accu gaat dus niet sneller leeg… maar hij gaat bij 80% in de sluimer modes.

Als ik hem dan weer spanning geef, dan begint hij te laden bij 0%. Bij het laden springt ie van 28% naar de 100%.

vaag of vaag

Ik heb nu anderhalf jaar een 500 mhz ibook en de kwaliteit van mij batterij is sterk achteruit gegaan zins de afgelopen paar maanden. Ik weet nu niet of dit komt door de batterij zelf of door "OS X". Waar ik wel bij toeval achter ben gekommen nu me batterij na +/- 45 minuten (inplaats van 4 uur )er aangeeft dat deze leeg is dat je door kan werken op een lege batterij.

Als je de energiestand op High performance zet en batterij stand op minuten inplaats van procenten kan je gewoon door blijven werken ook al geeft de minuten stand 00:00 aan. Je ibook gaat dan dus niet automatisch in de sluimer stand.

Een ding weet ik wel je bent niet de enige met het probleem. Ik heb nu al in vele nieuwsgroepen de zelfde klacht gelezen. Als je apple nog binnen de hardware gerantie valt schijnt Apple je gratis een nieuw batterij toe te sturen. Maar of dit ook echt helpt???
Succes

Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat de kwaliteit van de batterij ook achteruitgaat, wanneer de Mac aangeeft dat hij bijna leeg is en opgeladen moet worden, terwijl hij eigenlijk nog lang niet leeg is. Steeds weer laad je hem dan dus op, terwijl hij nog lang niet leeg is...

Niet voor niets wordt met (de meeste/alle) batterijen/accu’s aangeraden om ze helemaal ‘tot op de bodem’ leeg te maken en dan ‘tot aan het randje’ volledig op te laden (minstens eens in de zoveel tijd). Ook Apple geeft dit aan, dus ik kan me goed voorstellen dat de conditie van de batterij door het ‘niet goed werkende’ PowerManagement ook flink achteruit gaat… :roll: Helaas… :?

Slechte zaak! :evil:

Ik ben het met je eens dat de kwaliteit van een batterij langzaam achteruit gaat. Met nadruk op langzaam. Het probleem is echter dat in een vrij korte periode mijn accu tijd van +/- 4 uur daalde naar krap een 1 uur. Ook de vele postings op het internet over de combinatie os x versie 10.2.6 en de ibook doen anders vermoeden + dat je op een lege batterij door kan blijven werken doet vermoeden dat het niet alleen aan de hardware licht.

Ik ben het met je eens dat de kwaliteit van een batterij langzaam achteruit gaat. Met nadruk op langzaam. Het probleem is echter dat in een vrij korte periode mijn accu tijd van +/- 4 uur daalde naar krap een 1 uur. Ook de vele postings op het internet over de combinatie os x versie 10.2.6 en de ibook doen anders vermoeden + dat je op een lege batterij door kan blijven werken doet vermoeden dat het niet alleen aan de hardware licht.

Ik denk zelfs dat het puur aan de 'software/firmware' ligt. Het lijkt me dat Apple daar wel iets aan kan doen, zeker als het probleem bij updates naar hogere Jaguar-versies ontstaat/verergert... :roll: