domme vraag over tiger?

vraagje, ik heb momenteel systeem 10.2.8, als ik goed zit is dit de jaguar? Ik gooi al die katten allemaal door elkaar :P Enfin, ik zou graag updaten naar de tiger, maar is dit rechtstreeks mogelijk van deze jaguar? of moet ik eerst naar panther?

mvg

Als je een Tiger instalatie cd koopt kan dat gewoon zonder panther :)

moet je dan eerst ALLES back-uppen?

Een goede backup is altijd aan te raden. :roll:

[quote:dcb028a345="Samsie"]moet je dan eerst ALLES back-uppen?[/quote:dcb028a345]

Nee, maar dan moet je bij de installatie voor ‘Archieveer en installeer’ kiezen.

Ik zou lekker even alles backuppen en tiger kaal installeren werkt toch altijd wel lekker weer een schoon systeem.

[quote:c6b2930dd8="à la Mac"][quote:c6b2930dd8="Samsie"]moet je dan eerst ALLES back-uppen?[/quote:c6b2930dd8]

Nee, maar dan moet je bij de installatie voor ‘Archieveer en installeer’ kiezen.[/quote:c6b2930dd8]Ja je moet altijd backuppen !

A la Mac [b:c6b2930dd8]alsjeblieft[/b:c6b2930dd8] !! Eigewijs klein rotkereltje, waar haal je in godsnaam het in je hoofd te zeggen dat je [b:c6b2930dd8]niet[/b:c6b2930dd8] hoeft te backuppen bij een systeemupgrade.

Ik backup zeer regelmatig en ik ben nog nooit data verloren maar geloof me ik heb door kleine stomme foutjes die elk mens kan maken honderden GB’s verloren zien gaan.

Dus echt waar, backup (zowiezo een goed idee dat regelmatig te doen dus) al je belangrijke dingen voor dat je gaat upgraden, ik backup zelfs voor dat ik mijn Tiger update van bijvoorbeeld 10.4.4 naar 10.4.5.

Succes met het upgraden naar Tiger

J.

à la Mac.... je bedoelt het goed maar wat je zegt is he-le-maal fout!!!

Als je gaat upgraden moet je [b:4cc14d557a]ALTIJD[/b:4cc14d557a] een backup maken van je zooi! Apple kan wel blaten dat het zonder backuppen kan maar in de praktijk kan er veel misgaan.

Daar komt bij dat ikzelf bij zo’n upgrade van het systeem mijn HD formatteer. Dan is je data zowiezo weg. Gewoon even grote schoonmaak van de HD. Alles eraf, zwabber erover en een mooi fris systeempje erbij.

Als backup tool heb ik iBackup. Die maakt een backup van alle belangrijke systeemgegevens. Later zou je die gewoon in Tiger moeten kunnen importeren.
Ook andere data zet iBackup mooi over. Kijk er eens naar.

Tiger zit compleet op de DVD. Je hoeft dan ook geen ‘tussensysteem’ te kopen.

En nogmaals… [color=olive:4cc14d557a]altijd backuppen![/color:4cc14d557a]

[quote:2661fb44de="à la Mac"][quote:2661fb44de="Samsie"]moet je dan eerst ALLES back-uppen?[/quote:2661fb44de]

Nee, maar dan moet je bij de installatie voor ‘Archieveer en installeer’ kiezen.[/quote:2661fb44de]

Is het niet mogelijk dat jij je adviezen achterwege laat? Ik heb nog niet één correcte oplossing van jou gevonden op dit forum.

Jongens, maak je niet druk. Eens komt de dag dat A la Mac, ookal heeft ie alles keurig netjes volgens de Apple regeltjes gedaan, al z'n data kwijt is. En dan heeft ie z'n les wel geleerd. Maar A la Mac, wil je tot het zover is NIET van die ONZIN uitkramen? Dank u.

[quote:1ca94a38a4="à la Mac"][quote:1ca94a38a4="Samsie"]moet je dan eerst ALLES back-uppen?[/quote:1ca94a38a4]

Nee, maar dan moet je bij de installatie voor ‘Archieveer en installeer’ kiezen.[/quote:1ca94a38a4]
Het is waar dat er ‘als het goed gaat’ :stuck_out_tongue: bij een ‘Archiveer en installeer’ niets anders wordt gedaan, dan een nieuw systeem installeren. Je oude systeem wordt even in een ander map gezet en al je data blijft bewaard. Dus ‘als het goed gaat’ dan heeft à la Mac gelijk, maar… :stuck_out_tongue: als het niet goed gaat… dan heb je een probleem, dus… zorg voor een goede backup. :roll:

Ook als je interne HD er mee kapt, dan heb je nog iets, een externe HD (of extra schijf) voor (regelmatige) backups (en deze backups ook checken) is echt een aanrader. :roll: