Doom 3 !!

Doom 3 komt naar de :apple: !!!!!!!

Kijk maar !!!

Wreed! :lol:

Aleen hier ga ik een beetje van huilen:

Mac OS X 10.3.6 or later
PowerPC G5 1.5 GHz or faster ←
384MB RAM (512MB recommended)
2.2 GB free disk space
ATI Radeon 8500/nVidia GeForce 3 or better ←
32MB of Video Ram (VRAM)
DVD drive required to install and play

is ongeveer hetzeflde als de eisen voor de pc, dus had nog erger gekund, :)

[quote:7fed77e38a="Daankragt"]is ongeveer hetzeflde als de eisen voor de pc, dus had nog erger gekund, :)[/quote:7fed77e38a]

Voor de PC heb je 1.5 Ghz P4.
Wij hebben nodig een 1.5Ghz G5 die toch echt wel stukken sneller is!

misschien zijn de systeemeisen door iemand gemaakt die totaal geen verstand heeft van wat een powerPC kan... en dat hij dus gewoon de info van een P4 overgenomen heeft...

denk het helaas niet!

Neen dat zijn ze zeker, het kan ook zijn dat ze bij Aspyr en id Software al meer weten wat er nog meer zit aan te komen van nieuwe Mac hardware. Vb.: 1500 Mhz G5 Powerbook?

Op mijn site heb ik alvast een voorstelling geschreven over DOOM III

Ik kan niet meer wachten …

Idee dat geheugencapaciteit belangrijker is dan processorsnelheid.

[quote:acf2631f97="thijsbrg"][quote:acf2631f97="Daankragt"]is ongeveer hetzeflde als de eisen voor de pc, dus had nog erger gekund, :)[/quote:acf2631f97]

Voor de PC heb je 1.5 Ghz P4.
Wij hebben nodig een 1.5Ghz G5 die toch echt wel stukken sneller is![/quote:acf2631f97]

Wel dit is nog eens het bewijs dat een Game engine niet veel rekening houd met de rekenkracht van je processor maar gebouwd is rond de kloksnelheid ervan. En ja het is nog eens een convertie waarop we zeker rekenkracht verliezen. Dus de specs zijn wel OK, alleen vind ik het naar dat je met een Dual G4 van de laatste serie zoals de 2 X1.25 Ghz en 2X 1.42 Ghz niet meer mee kunt, spijtig. Ik zou het toch eens proberen met een vette video kaart. Als er tenminste een Mac demo komt.

Wat voor grafische kaart je hebt is bij 3D games het ALLERbelangrijkst!!! Daarna pas hoe snel je processor is en daarna pas hoeveel geheugen je hebt. Lekker Doomen!

Hopelijk is het net zo speelbaar als de klassieke doom. Gewoon lopen en knallen maar...

ik heb het op mijn pc een paar keer gespeeld. na het 4e level werd het een beetje eentonig.

wel een [b:5eb7b43aa9]super[/b:5eb7b43aa9]-eng spel, dat echt te eng is om midden in de nacht te spelen.

(vooral als je huisgenoot je laat schrikken met een hand op je schouder…)[/b]

Yes !!! Doom 3 is een bangelijk spel , en inderdaad heel eng !! :P

Eeuuhh.... OS 10.3.6?? We zitten toch op 10.3.5? Weten zij al dat er een 10.3.6 komt?.....

Ik heb Doom 3 al gespeeld bij een vriend. Soms schrik je idd heel erg hard, maar na 4 levels had ik het al gezien. Persoonelijk vond ik het heel de tijd hetzelfde. Herhaling, herhaling, herhaling. Dat is natuurlijk mijn mening.

Tuurlijk is die onder weg, er zijn er toch al enkele berichten over geweest. Waarschijlijk zal er weer eens betere ondersteuning zijn voor de grafische kaarten

Het probleem is de grafische kaart. Je zal DOOM III wel kunnen spelen maar niet in al z'n glorie. De iMac G5 is maar een KLEIN BEETJE sneller dan de iMac G4 als het over games komt OMDAT BEIDEN DEZELFDE GRAFISCHE KAART HEBBEN. Natuurlijk is dit een grote schande!!! Hoor je me Apple???

De enige “betaalbare” oplossing is een PowerMac G5 (1x1.8 GHz - 512MB DDR of meer) met een NVIDIA GeForce 6800 GT DDL 256MB. Dit kost je wel ongeveer 2200€!

P.S. In mijn PC zit er ook een deftige processor namelijk een AMD Athlon 64-bit 3000+ aan 2GHz maar de grafische kaart is maar een GeForce MX440. Die kaart is nog wat slechter dan de GeForce FX5200 die in de meeste Apple computers zit en ik kan je garanderen dat DOOM III er niet zo mooi uitziet… Maar natuurlijk perfect speelbaar!

P.P.S. Denk niet dat DOOM III zal draaien op m’n PowerBook G4 met GeForce FX5200.

de demo voor doom 3 mac waar?

zal wel nog een tijdje op zich laten wachten, bij Aspyr zijn we al gewent dat ze eerst het spel uitbrengen en dan pas een Demo, als die er komt tenminste. Hoewel met id Software in de buurt zou het wel eens anders kunnen.

Ik zit eigelijk meer te wachten op een griezelige race game :D Doom Undergroud of zo :P :evil:

Lekker ordinair race inplaats van knallen 8)