Doom 3 !!

Die zou er ook wel mogen komen vind ik. Willen we eens massaal een mail gaan sturen naar Aspyr zodat ze zien dat de interesse er is?

[quote:d35fc7ec4f="Picard"]Ik zit eigelijk meer te wachten op een griezelige race game :D Doom Undergroud of zo :P :evil:

Lekker ordinair race inplaats van knallen 8)[/quote:d35fc7ec4f]

Behalve het begin van Doom III Demo (voor PC) heb ik het spel ook niet gespeeld. Het is niet m’n genre maar net zoals Half Life 2 toont het wel mooi wat de speciale effecten zijn die kunnen weergegeven worden met de nieuwe generatie videokaarten :slight_smile:

Jammer dat Apple geen mogelijke upgrades van videokaarten toelaat tijdens de configuratie van de iMac G5 :frowning:

[quote:4c0e49f3f1="MacFlurrie"]misschien zijn de systeemeisen door iemand gemaakt die totaal geen verstand heeft van wat een powerPC kan... en dat hij dus gewoon de info van een P4 overgenomen heeft...[/quote:4c0e49f3f1]

dit denk ik haast, want naar mijn weten bestaat er helemaan geen 1,5 ghz G5, maar beginnen ze pas bij 1,6 ghz :?

Dit kan een andere reden zijn. Wie weet begint de PowerBook G5 vanaf 1500 Mhz? Of is dit om aan te tonen dat het ook nog voor G4 kan lukken? Want die grafische kaarten waarvan men spreekt zoals de 8500 of de GeForce 3 zijn in het geheel geen G5? Ik vind het ook wel wat rare specs maar goed, we zullen zien wat ons de toekomst bied :D

Ik denk dat ik mijn vader maar eens heel lief moet aan kijken als doom uit komt :D

[quote:1a28f68f3e="colpolyp"]Wat voor grafische kaart je hebt is bij 3D games het ALLERbelangrijkst!!! Daarna pas hoe snel je processor is en daarna pas hoeveel geheugen je hebt. Lekker Doomen![/quote:1a28f68f3e]

Hey colpolyp, jij weet ook wel dat dat niet altijd zo is.
Sommige spellen hangen zwaarder op de proc en ander op de videokaart.
Bij Doom zal het wel allebei zijn, ben ik bang.
Ben benieuwd hoe de ondesteuning is voor dual procs

greetzz

[quote:82d79c62f2="ateazz"][quote:82d79c62f2="colpolyp"]Wat voor grafische kaart je hebt is bij 3D games het ALLERbelangrijkst!!! Daarna pas hoe snel je processor is en daarna pas hoeveel geheugen je hebt. Lekker Doomen![/quote:82d79c62f2]

Hey colpolyp, jij weet ook wel dat dat niet altijd zo is.
Sommige spellen hangen zwaarder op de proc en ander op de videokaart.
Bij Doom zal het wel allebei zijn, ben ik bang.
Ben benieuwd hoe de ondesteuning is voor dual procs

greetzz[/quote:82d79c62f2]

Daar ben ik het niet mee eens. Alhoewel ik game op een PC zal het bij Mac’s niet veel anders zijn. 'k Heb al een tijdje geleden een GeForce MX440 gekocht. Die heb ik gestoken in een Pentium III - 500MHz. Nu heb ik een AMD Athlon 64-bit 3000+ aan 2GHz. Door die buchtkaart haal ik niet veel betere prestaties met m’n nieuwe PC!!!

Een oude processor kan een nieuwe videokaart niet volledig benutten.
Een nieuwe processor kan een nieuwe vidoekaart wel volledig benutten.
Een G5 in combinatie met een GeForce FX5200 is waanzin vermits de processor veel krachtiger is dan de grafische kaart bijgevolg wordt wel de grafische kaart volledig benut maar krijg je niet veel betere prestaties dan met een iMac G4!!!

Dit is net hetzelfde als mijn verhaal met een PIII → Athlon 64-bit.

en toch hangt het er vanaf over welk spel je het hebt. In benchmarks wordt altijd quake gebruikt, omdat die meer op de proc hangt als op de videokaart.

het is maar net hoe het spel is geschreven.

greetzz

1. ik heb Doom3 al op m'n pc gespeeld (een 2Ghz Pentium4 met een GeForce 4600Ti) en op medium detail viel dat allemaal best mee. Daarna heb ik het eens even op high detail gezet en alhoewel het verschil in textures niet echt merkbaar is (bijna even scherp) zie je wel veel meer extra (bij een brandende gasleiding zag je de rook verder kruipen langs het plafond, ...)

1. CPU snelheid zal veel minder uitmaken dan de GPU - de ultra high quality is eigenlijk ontworpen voor videokaarten met 512MB geheugen, moesten die in de nabije toekomst op de markt komen …

[quote:921e1fa66f="KingOfBongo"] moesten die in de nabije toekomst op de markt komen ...[/quote:921e1fa66f]

ehh die zijn er al hoor, helaas nog niet voor de mac net als de firegl :cry:

greetzz

[quote:6e2da69011="ateazz"][quote:6e2da69011="KingOfBongo"] moesten die in de nabije toekomst op de markt komen ...[/quote:6e2da69011]

ehh die zijn er al hoor, helaas nog niet voor de mac net als de firegl :cry:

greetzz[/quote:6e2da69011]

woops foutje … volg het de laatste maanden ook niet echt meer zo (het is ook bijna niet meer te volgen) …

[quote:105fc0748e="KingOfBongo"]1. ik heb Doom3 al op m'n pc gespeeld (een 2Ghz Pentium4 met een GeForce 4600Ti) en op medium detail viel dat allemaal best mee. Daarna heb ik het eens even op high detail gezet en alhoewel het verschil in textures niet echt merkbaar is (bijna even scherp) zie je wel veel meer extra (bij een brandende gasleiding zag je de rook verder kruipen langs het plafond, ...)

1. CPU snelheid zal veel minder uitmaken dan de GPU - de ultra high quality is eigenlijk ontworpen voor videokaarten met 512MB geheugen, moesten die in de nabije toekomst op de markt komen …[/quote:105fc0748e]

Beste King Of Bongo,

Jou GeForce 4600Ti is een veel betere grafische kaart dan de GeForce FX5200 die in Apple hardware gebruikt wordt.

Met jou grafische kaart kan je inderdaad nog moderne games spelen.

Probleem is dat Apple nu snelle CPU levert maar slechte GPU. Ik ben akkoord dat de GPU belangrijker is!

Nu heb ik eindelijk een ATI Radeon 9700. Niet super maar toch redelijk snel :slight_smile:

hey kingofbongo

ff offtopic maar ehhh er zijn al 1024MB videokaarten
maar daar heb je met spelen toch niets aan

greetzz

zalig spel doom 3 !!! toch voor de grafische kwaliteit voor de rest vind ik er ni zo veel aan

aspyr moet is een spel van de fifa / euro 2004 reeks naar de mac poorten daar is veel intersesse voor ! ( vooral hier ) en wat mij betreft lijkt me dat realistisch want aspyr heeft al verschillende electronic arts games geport
:stuck_out_tongue: :smiley:

Een spel als Doom 3 kun je maar beter op een spel console spelen, anders krijgt Apple straks ook een bijnaam van bv Applestation :apple:

[quote:702a3665f6="soulwax"]Yes !!! Doom 3 is een bangelijk spel , en inderdaad heel eng !! :P[/quote:702a3665f6]

Ik denk dat het spel Alien vs Predator 1 & 2 wel net zo spannend zijn. Ik ben er regelmatig, met hartkloppingen, mee aan het spelen. :wink:

Als je dat al eng vind kan je maar beter niet aan DOOM 3 beginnen !

[quote:b816f41a15="Picard"]Een spel als Doom 3 kun je maar beter op een spel console spelen, anders krijgt Apple straks ook een bijnaam van bv Applestation :apple:[/quote:b816f41a15] ik kan niet wachten tot de dag dat dat gebeurd..

Een Applestation zou niet misstaan. Zo zou uiteindelijk wat meer mensen, en vooral jongere, eens omkijken wat de Mac te bieden heeft. Eén zaak is wel goed dat er meer en meer spellen in combo versie (maar nog te weinig) uitkomen, zo staat er op de doos ook een Apple logo, en zo ziet het andere kamp dat er ook nog een ander platform bestaat. :wink:

Over een ander spel gesproken: heeft er iemand een idee waar ik nog aan een Engelstalige Black&White (evt met Creature Isle) kan geraken (uiteraard voor de Mac)? Aangezien dat ding in 2001 is uitgekomen is het precies niet zo voor de hand liggend om dat nog ergens te vinden ...