Doom/Quake Look a Like games

Vroeger speelde ik nog wel eens een spelletje doom, quake en marathon! Maar tegenwoordig barst het van dat soort spelletjes. Wat zijn leuke spelletjes die qua gameplay lijken op eerdergenoemde spelletjes. En niet van die rare puzzels zoals in Tomb Raider!

unreal tournament (2003)

Vandaag gelancheerd! Unreal Tournement 2003!!!!!

Is that all? En games zoals Alice, Aliens vs. Predator, Max Payne, Jedi Knight, Heretic en Oni dan? Komen die er ook niet een beetje in de buurt?

alleen AvsP en Jediknight...de rest is 3rd person hé ;)

Oni en Alien vs. Predator zijn er voor de mac. Weliswaar mac os 9.

Wolfenstein is ook de moeite :smiley: (mac os X)!!!

Max Payne komt nog er nog aan als ik de rumours mag geloven…

Alien vs Predator 2 is bijna uit BTW

[quote:f430b48f04] Max Payne komt nog er nog aan als ik de rumours mag geloven... [/quote:f430b48f04]

Die ligt toch zeker al anderhalf jaar in mijn kast. Erg vet spel. Maar niet in de category Doom / Quake / Marathon. Die drie noem ik toch voornamelijk First Person Shooters. In die category vallen wat mij betreft:

• Unreal
  • Unreal Tournament / 2003 (alhoewel compleet anders, want alleen online / botmatch)
  • Quake 2
  • Quake III (zelfde als Unreal Tournament alleen online / botmatch)
  • Alien vs. Predator (vind ik zelf ontzettend moeilijk en scary spel, maar goed, voor de liefhebber)
  • Return to Castle Wolfenstein (zeer leuke en mooie shooter)
  • Medal of Honor: Allied Assault (realistischer dan RTWC, 2de wereld oorlog shooter)
  • Soldier of Fortune II: Double Helix
  • No One Lives Forever (N.O.L.F., erg vette Austin Powers-achtige shooter)

Bovengenoemde spellen draaien allemaal goed op mijn Maccie (zie onderschrift), maar over het algemeen altijd beter onder OS9 dan onder OSX. UT2003 is de uitzondering, die draait voor geen meter en is alleen voor OSX beschikbaar.

(PS: Dit is mijn eerste post!!)

Bedoelde Max Payne II had me vergist... :roll:

Maar is idd geen echte First Person shooter (je ziet Max Payne zelf, meer third person shooter).
Als je FPS goed vindt, is Max Payne waarschijnlijk ook wel leuk.

Komt Enter the Matrix nog uit voor OSX??

Dennis

ik denk het niet