dot Mac: er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens sync

Hallo,

Ik probeer een .Mac synchronisatie met een trial versie van dotMac aan de praat te krijgen. Op de ene computer (iMac) lukt het voorbeeldig. Op de andere computer (PB 17") doet ie het echt helemaal niet, tot frusterends aan toe!!!

Als ik naar het tabje “synchorisatie” ga dan krijg ik eerst de melding:
[b:b363f34855]Er heeft zich een probleem voorgedaan bij het synchoniseren[/b:b363f34855]
Verouderde .Mac-client is op ongewone wijze gestopt

vervolgens wordt dat stomme .Mac preferences heel traag. Als ik op “ok” klik. en ik selecteer het check-boxje “syncroniseer met .Mac” dan zegt ie:
[b:b363f34855]Er is al een computer met de naam 'Naam van de computer" geregistreerd op de /Mac-synchronisatieserver.[/b:b363f34855]
En dan nog een hele uitleg met dat je dezelfde naam kunt gebruiken of een andere naam kunt opgeven. Welke van de twee ik ook kies, hij doet het niet.

Alles is up-to-date, dus daar kan het ook niet aan liggen. Versie 10.4.8 is geïnstalleerd. Verder geen rare applicaties oid geinstalleerd.

Wie heeft de gouden tip voor mij???

Onder Systeemvoorkeuren > Delen kun je de naam van je computer wijzigen. Als je dat bij één van de twee doet ben je alvast die melding van de dubbele namen kwijt. Met een beetje geluk gaat het dan alweer een stuk beter.

nee dat is het probleem ook niet, want beide computernamen waren al anders :(

Als je eenmaal zo'n foutmelding krijgt, is het erg moeilijk daar uit te komen is mijn ervaring. Wat ik heb gedaan na maanden gedonder is gewoon opnieuw beginnen. Dat wil zeggen: je maakt alles leeg op je iDisk en in je Sync-voorkeuren. De computer waar alles op staat (ik neem even aan dat je zo'n computer hebt) meld je aan bij .Mac. Dat is dan je bron voor alle andere computers en apparaten waarmee je gaat syncen. Zo is het bij mij in ieder geval weer goed gekomen.

Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde foutboodschap. Hoog tijd dat Apple zijn .Mac account eens grondig aanpakt. Heb zo de indruk dat de tijd voor deze tool stil staat.

[quote:387d7faec3="Gijs"]Als je eenmaal zo'n foutmelding krijgt, is het erg moeilijk...[/quote:387d7faec3]

Heeft helaas niet geholpen. Ik heb zelfs een hele nieuwe account aangemaakt, maar dat hielp ook niets, zelfde foutmedling. Ligt dus gewoon aan de systeem software…

@slam:
Ik vind ook dat dat .Mac een stuk beter mag inmiddels. Er komen fouten voor die nu toch echt niet meer mogen gebeuren…