dot mac, wat kan er beter?

dot mac vind ik persoonlijk erg magertjes... maar ze zouden er nog zo veel mee kunnen doen. zou apple hier nog aan werken? die update was niet echt om over naar huis te schrijven. Wat vinden jullie wat ze ermee zouden moeten doen en verbeteren, zodat het een succes wordt en veel mensen het zouden aanschaffen (of eventueel sommige functies gratis kunnen gebruiken)

En vul ook even de poll in :wink:

Ik ben op zich tevreden met .mac máár... het mag goedkoper en vooral een stuk sneller. Ben vooral gehecht aan de Apple apps zoals HomePage, Adressbook en BookMarks. Makkelijk te syncen en overal te raadplegen.

Waarom zal je dat nemen als je een andere provider kan nemen, wat zelfs goedkoper en sneller kan zijn? Oke, je hebt dan "weer" niet de opties die met .mac juist weer wel kunnen. Maar who cares? Ik heb liever een goedkoper, en sneller werkend abo dan een tragere en duurdere. Alleen omdat daar het :apple: logo op zit houd niet in dat ik het meteen wil hebben.

Wel leuk trouwens al die programma’s die je ermee kunt koppelen.
Maar zoals ik al zei, geef mij maar gewoon een alternatief :slight_smile:

Een ".Mac Light" voor een véél goedkopere prijs met: * Bookmarks * Contact list * Address book zou me meer aanspreken want ik gebruik toch het email adres, HomePage, iDisk, iCards enz. niet en het is juist dat (de webstorage van 1GB) die Apple geld kost en die ze dus doorrekenen.

Die ".Mac light" zie ik wel zitten. En een makkelijke overstap naar het Family pakket. Want we hebben hier nou 2 .Mac abo's lopen die eigenlijk klauwen vol geld kosten.

Ik had het vooral om op een eenvoudige manier een website te kunnen bouwen maar dat gaat uiteindelijk zo traag en moeizaam dat ik het heb opgegeven en met Rapid Weaver heb leren werken. Ik ga mijn .Mac account dan ook niet verder verlengen. Ik Huur momenteel 1GB aan webruimte bij b-one, up- en downloaden gaat ongeveer 3 maal sneller dan naar mijn .MAC-webruimte.

Kent iemand een alternatief voor online bookmarks? Ik vind het zo verdraait handig om .Mac te gebruiken zodat mijn Safari bookmarks altijd geupdate worden als ik via een Windows PC een bookmark toevoeg via de webbased Safari bookmark viewer ...

Maar voor enkel die bookmarks 99 Euro te betalen is echt te zot :frowning:

Er bestaat geen werkwoord 'waarden' .. "waard zijn" is een vaste uitdrukking. Vergelijk het woord 'waard' dus liever met bvb. 'moe' (van "moe zijn"). Doe dus elke persoon (man-vrouw) die een beetje me zijn taal bezig/begaan is, een plezier en haal die 't' daar weg!

Daarbij zelfs al zou jij in een compleet absurde wereld gelijk hebben én ‘waard’ zou een werkwoord zijn, dan nog zou het zonder ‘t’ zijn. Een voltooid deelwoord heeft immers nooit dt!

Beschouw mijn post aub niet als een kritiek. Ik kan best begrijpen dat je dit kan oppakken als een soort ‘aanval’. Ik probeer gewoon te helpen, want het is -met al mijn respect- echt bedroevend gesteld met de taalkennis.

Sorry voor offtopic!
grtz

PS: Geld niet waard!

[quote:bb08882389="Peach"]...[/quote:bb08882389] Ja man zo'n tekst zo laat op de avond. Zal het morgen nog es proberen te lezen en misschien leer ik dan bij ;) :P

[url]http://www.spymac.com/club/[/url]

Ik ben tevreden met .Mac. Het kan altijd beter en goedkoper,wat mij aangaat,maar voor wat ik ermee doe (emailadres,wat foto's hosten,bookmarks) is het prima. Die 99 euro per jaar heb ik wel over voor het gemak.

Prima hoor, dat .mac, iki heb 't ook. Maar wel duur. 25-30 euro zou ik eigenlijk zat vinden.

[quote:367f8700d6="stanwillemse"][url]http://www.spymac.com/club/[/url][/quote:367f8700d6] Overkill met 3GB voor $25. Ze kunnen niet voldoen aan de vraag dus je komt er niet zomaar in ...

Ik ben erg tevreden met de sync en backupfaciliteiten van .Mac, ik gebruik mijn iDisk regelmatig om zaken uit te wisselen met anderen zonder dat ik daar een FTP account voor hoef op te zetten.

De webspace kan me gestolen worden, de iDisk is veel te langzaam en in tiger is de lokale iDisk een ramp voor je finder.

Van de €99,- gebruik ik er eigenlijk maar €45,-

Met de back up faciliteiten ben ik juist zeer ontevreden. De ene keer, dat ik het wilde gebruiken (overgang van Panther naar Tiger) kon het programma alles overbrengen, behalve, wat voor mij nog het belangrijkste was, mijn foto bibliotheek. Gebruik nu dus liever SuperDuper! en zal zeker mijn dotMac abonnement niet verlengen, ondanks de overige voordelen.

[quote:ffb052d1a9="Peach"]Er bestaat geen werkwoord 'waarden' .. "waard zijn" is een vaste uitdrukking. Vergelijk het woord 'waard' dus liever met bvb. 'moe' (van "moe zijn"). Doe dus elke persoon (man-vrouw) die een beetje me zijn taal bezig/begaan is, een plezier en haal die 't' daar weg!

Daarbij zelfs al zou jij in een compleet absurde wereld gelijk hebben én ‘waard’ zou een werkwoord zijn, dan nog zou het zonder ‘t’ zijn. Een voltooid deelwoord heeft immers nooit dt!

Beschouw mijn post aub niet als een kritiek. Ik kan best begrijpen dat je dit kan oppakken als een soort ‘aanval’. Ik probeer gewoon te helpen, want het is -met al mijn respect- echt bedroevend gesteld met de taalkennis.

Sorry voor offtopic!
grtz

PS: Geld niet waard![/quote:ffb052d1a9]

dat is een forum hoor :stuck_out_tongue:
snel typen… niet moeilijk doen, maar duidelijk zijn → typfouten (en die zitten óók in jou stukje tekst :wink: )

De enorm langzame idisk is wel een grote ergenis. Verder gaat syncen vaak niet goed. Bookmarks bijvoorbeeld is nog nooit goed gegaan. Wel ben ik nu benieuwd naar iWeb en de koppeling met het dot mac account.

[quote:003e13950b="bonjorno"]De enorm langzame idisk is wel een grote ergenis. Verder gaat syncen vaak niet goed. Bookmarks bijvoorbeeld is nog nooit goed gegaan. Wel ben ik nu benieuwd naar iWeb en de koppeling met het dot mac account.[/quote:003e13950b] Ik ben ook benieuwd naar iWeb maar het is schandalig dat dit programma niet gratis is voor .Mac members. Nu is ons .Mac account plots (nog) minder waard want vroeger konde we tenminste op Internet websites bouwen ...

Hier ook een .Mac gebruiker. Zeker is de snelheid van de iDisk erg traag, synchen met mijn bladwijzers is altijd goed gegaan hier. En zeker, iWeb had gratis moeten zijn voor de .Mac gebruikers en overigens blijft de oude manier van websites maken van .Mac gewoon bestaan.

wie dit leest. en een dot mac account heeft

kun je op afstand je Ical aan passen
zoals je op afstand een agenda kunt wijzigen

hoor graag van jullie