down en upstream webcam

het is in de realitieit toch zo dat je download snelheid sneller is dan je uploadsnelheid, toch??

Ik heb een webcam en ik chat met iemand anders via video. Die ziet mij haarscherp en snel (i-sight), maar ik zie de ander gipexeled en niet vloeiend.

Dat is raar, aangezien ik de beelden download van de ander, dus zou sneller moeten als mijn upload naar diegene toe toch.

hoe kan ik het ontvangen beeld beter (sneller) krijgen?

heb het ook met realone player tream files.

het zou kunnen liggen aan mijn internetabonnement denk ik, maar dan zou iemand die met mij via ichat communiceert toch een traag beeld van mij moeten hebben met de webcam.

Nookie

Kijk wat je up en down stream is op www.speedtest.nl :)

Misschien heeft diegene waar mee je chat wel een matige upstream...

[quote:8527b87568="nookie"] Dat is raar, aangezien ik de beelden download van de ander, dus zou sneller moeten als mijn upload naar diegene toe toch. [/quote:8527b87568]??????????

[quote:8527b87568=“nookie”]
Ik heb een webcam en ik chat met iemand anders via video. Die ziet mij haarscherp en snel (i-sight), maar ik zie de ander gipexeled en niet vloeiend.
[/quote:8527b87568]
Mischien de kwaliteit() van zijn camera en heeft het niks met snelheid te maken?

[/quote]

Het lijkt mij dat je niet meer kan binnenhalen dan de upstream van je tegenpartij. Ikzelf zit op 4056 download maar krijg ook matig beeld binnen van vriend met ichat...die heeft echter maar 256 upload vandaar. Wat betreft realplayer etc....het ligt er aan met welke badbreedte die streams lopen. Op www.uitzendinggemist.nl zijn er aardig wat streams die op 500 draaien (bijvoorbeeld VARA LAAT). Die moet je redelijk scherp binnenkrijgen!