Downgrade OSX???

Weet iemand of het mogelijk is, een software update te verwijderen en terug te gaan naar een vorige versie? Ik heb met mijn stomme kop OSX geupdate naar 10.4.4, helemaal vergeten dat Protools 7 nog niet wordt ondersteund als die draaid onder OSX 10.4.4. Ik wil dus enorm graag zonder kleerscheuren terug naar OSX 10.4.3.

Heeft iemand een idee?

Ik hoor het graag!

Een "clean install" en updaten naar 10.4.3. Of gewoon wachten totdat ProTools een update krijgt.

Backup terugzetten...

Ja dat kan , mbv je install DVD je systeem herinstalleren ,met de optie 'install met behoud van instellingen', daarna met een combo updaten naar 10.4.3 http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1043combo.html

succes

Waarom een clean install, à la Mac? Een archiveer en installeer kan ook, en dan behoud je gewoon alle gegevens.

[quote:9082b88a65="Oppie"]Waarom een clean install, à la Mac? Een archiveer en installeer kan ook, en dan behoud je gewoon alle gegevens.[/quote:9082b88a65]

Ze ik clean install? Aah, ik zie het. Zal wel een tikfout zijn :).

Inderdaad, installeer en kies voor Archive & Install ... op die manier worden alle gegevens en instellingen overgezet naar het nieuwe 'oude' systeem, en wordt je huidige systeem geplaats in een aparte map. Adobe CS moet wel weer opnieuw worden geïnstalleerd, ervaring leert dat een en ander toch niet helemaal lekker gaat. Maar dat zijn mijn ervaringen ... :D

Heb deze weg ook eens bewandeld, omdat onder 10.4.2 mijn masterkeyboard niet ondersteund werd. Heb toen een archive&install van 10.4 en een update naar 10.4.1 gedaan en dat was een eitje. Je moet wel even zoeken naar de combo updater 10.4.3 die jij wil.

Uh, waarom je hele mac leeggooien? Volgens mij kun je gewoon de 10.4.3 Combo opnieuw draaien. Pin me er niet op vast maar het is de moeite van het proberen waard. Succes!

Volgens mij kan je de combo updater 10.4.3 niet over 10.4.4 heengooien. Je moet eerst even een stap terug en dat kan alleen maar met de install-dvd, maar helemaal leeggooien is niet nodig dnakzij archive&install.

Dan heb ik mij vergist, excuus daarvoor. Niettemin zou ik het proberen want wie niet waagt die niet wint.

Je zou het kunnen proberen door de receipts van 10.4.4 weg te gooien. Maar je loopt het risico dat er dan toch nog 10.4.4 resten achterblijven als je de 10.4.3 combo update hebt gedraaid. Maar goed, wie niet waagt, wie niet wint.

[quote:5392f6122f="kenmasters"]Dan heb ik mij vergist, excuus daarvoor. Niettemin zou ik het proberen want wie niet waagt die niet wint.[/quote:5392f6122f] Ik heb dat ooit eens geprobeerd, maar kreeg de melding dat het niet kon, omdat er een nieuwere versie van het OS geinstalleerd was. Backwards compatibility is nooit Apple's sterkste kant geweest. :wink: