Download El Capitan - voor het geval dat

Mensen die om welke reden dan ook nog niet El Capitan hebben gedownload in de Mac App Store zou ik gratis willen adviseren om dit nu in de laatste ± twee uurtjes nog even te doen voordat macOS Sierra gelanceerd wordt.

Ook al ga je hem waarschijnlijk niet gebruiken is het wel handig om 'm alvast op je lijstje met ‘aankopen’ te hebben staan van je AppleID. Dat voorkomt over 7 maanden weer een hoop topics met, help, ik wil El Capitan downloaden maar kan hem nergens meer vinden - drama.

https://itunes.apple.com/nl/app/os-x-el-capitan/id1018109117?mt=12

Zojuist hetzelfde gedaan bij mijn ouders. Zij zitten ook nog op Yosemite maar heb toch maar even voor de zekerheid El Capitan aan hun AppleID toegevoegd. Nu het nog makkelijk kan!

Ik kan Shmoo alleen maar bijtreden! Ik bewaar zelfs al sinds 10.7 de installatie-DMG’s op mijn HDD… voor het geval dat ik het ooit nog es nodig heb.

Precies. Goed idee.
En het gedownloade bestand (de installer) kun je dan ergens bewaren, op je Mac als je de ruimte hebt, of op een externe HD of zo.

Edit: wat McJohn dus zegt. Was net iets later.

Dank Shmoo, heb dankzij jouw bericht mijn werk-machine zojuist eindelijk geüpdated naar El Cap. Late adopter, I know.

Verdorie schmoo, wat een goede tip was dat! Maar ik ben jammer genoeg te laat…

Dat was dus echt wel een top plan!

Maar misschien moet ik ineens naar siërra binnen maand of drie?