Ik heb onlangs een nieuwe MBP in gebruik mogen nemen en nu ik er iets vaker op werk leek het mij handig om al het werk van de Imac en MB gezamelijk op te slaan.
Ik heb net al gezocht in het forum maar vond geen duidelijke uitleg voor deze vraag.
Ik kan mijn werk uiteraard opslaan in de externe airportschijf ,maar ik doel meer op de mappen downloads en evt andere opslagmappen.
Is er een manier waarmee mijn downoad in die map op mijn airportschijf komen ,of moet ik handmatig backuppen?
Dropbox is een prima programma. Het voordeel is dat ook als je niet thuis bent (en dus geen verbinding hebt met je Airport-schijf) je bestanden uitgewisseld worden (als je internet hebt natuurlijk, maar dat heb je sowieso nodig als je wilt downloaden :wink: ).
Je kan natuurlijk ook gewoon rechtstreeks op je Airdisk downloaden. In Safari kan je bij ‘Voorkeuren…’ in het menu ‘Safari’ bij ‘Locatie gedownloade bestanden’ de map aanpassen (bij andere programma’s waar je mee kan downloaden kan dit als het goed is ook in de voorkeuren). Enige nadeel is dat je zonder verbinding met je Airdisk dan niet de bestanden daarop kan opslaan (ik denk dat ze dan weer gewoon in je normale downloads-map komen, maar dat weet ik niet zeker).
Waar je bij Dropbox wel aan moet denken is dat de bestanden die jij in de Dropbox-map zet eerst naar de Dropbox-server worden geüpload en vervolgens naar je andere Mac (of pc) worden gedownload. Het is dus niet heel erg snel en erg vervelend voor je internetverbinding, aangezien dit niet over het thuisnetwerk maar over het internet gaat.