download map delen

Goede morgen

IK ben sinds gister switcht van os 9 naar os x dus mijn vraag zal waarschijnlijk wel erg dom zijn.

Ik zou graag de map met downloads van limewire delen met meerdere gebruikers. Ik heb de map daarom al in de map “gedeeld” gezet. Maar als ik de map selecteer bij limewire geeft hij aan dat deze niet geschikt is. Dus mijn vraag is het mogelijk om een en de zelfde download map te hebben voor alle gebruikers.?

Alvast bedankt Groeten Sam

Hmmm, goeie vraag. Heb iets gevonden maar denk niet dat dit het gene is wat je bedoeld:

[quote:282dbebca2=“Apple help (finder)”]
Bestanden delen in een netwerk

U kunt de inhoud van de map ‘Publiek’ delen met andere computers in een netwerk en via het internet.

Open Systeemvoorkeuren, klik op ‘Delen’ en schakel het aankruisvak ‘Bestandsdeling’ in.

Als bestandsdeling is ingeschakeld, kan een gebruiker vanaf een andere Mac in het lokale netwerk of via het internet de map ‘Publiek’ op uw computer openen en bestanden lezen of kopiëren (met behulp van het commando ‘Verbind met server’ in het Ga-menu van de Finder). AppleTalk moet zijn ingeschakeld op uw computer en op de computer van de andere gebruiker, of de andere gebruiker moet het IP-adres van uw computer kennen.

Als u AppleTalk wilt inschakelen, kiest u ‘Ingebouwd Ethernet’ uit het venstermenu ‘Toon’ in het paneel ‘Netwerk’ in Systeemvoorkeuren en klikt u op ‘AppleTalk’. Als u het IP-adres wilt zoeken, klikt u op ‘TCP/IP’.[/quote:282dbebca2]

nee helaas is dit niet wat ik zoek maar toch bedankt

Ik ben misschien niet duidelijk geweest maar het gaat om het gebruiken van dezelfde map op verschillende accounts. Limewire wil dit om een of andere reden niet doen

Je hebt kans dat de rechten van de map alleen voor jou open staan.

Selecteer de map, druk op appeltje-i, en verander de rechten zodat
iedereen lees- en schrijfrechten heeft naar deze map.

[quote:dd3a03952b="unSOUND"]Je hebt kans dat de rechten van de map alleen voor jou open staan.

Selecteer de map, druk op appeltje-i, en verander de rechten zodat
iedereen lees- en schrijfrechten heeft naar deze map.[/quote:dd3a03952b]

hmm hier heb ik ook al aan gedacht maar welke instellingen moet ik dan gebruiken

hij staat nu op: eigenaar: sam
lezen en schrijven
groep: wheels
lezen en schrijven

Probeer eens:

toegang: lezen en schrijven

eigenaar: sam

groep: admin

Anderen: lezen en schrijven

[quote:29b0c63fbf="unSOUND"]Probeer eens:

eigenaar: sam

groep: admin

Anderen: lezen en schrijven[/quote:29b0c63fbf]

helaas dit geeft dezelfde fout melding

En als je de map gewoon op de schijf zet, naast de mappen programma's, gebruikers ?

ook dan wil het niet lukken :(

edit: de foutmelding is wel verandert
eerst ging het nog over rechten nu alleen nog maar dat de folder niet geschikt

yess het is wel gelukt door het bij de voorkeuren van limewire voor elk bestand in te stellen

allemaal erg bedankt voor de hulp