Download programma's

Hi Mac'ers

Weet er iemand een goede download programma of site waar je volledige albums, movies e.d kunt downloaden ?

[mod:d7152e8527=“HS-L”]links zijn verwijderd! lees de “regels & wenselijkheden” om te zien waarom de links verwijderd zijn![/mod:d7152e8527]

Alvast bedankt voor jullie hulp

via iTunes kan je albums downloaden. alleen nog niet in nederland,.. dat kan pas vanaf oktober :)

films enzo is naar mijn weten nog geen legale oplossing voor.

grtz HS-L

Vooropgesteld dat illegaal downloaden van music de artiesten niet echt ten goede komt, en mijn voorkeur gaat toch uit naar een origineel omdat je dan toch echt wat in handen hebt die de verzameling in je kast completer maakt en de kwaliteit stukke beter is, zal ik je toch een aantal tips geven.

Limewire is een erg prettig programma. Goede zoekfuncties. En daarna kan je ook nog eenvoudig sorteren op album, artiest, bestandtype. De snelheid van de severs wordt goed aangegeven. Ook het aantal kopieën die op de verschillende servers te vinden zijn. Als er een server weg valt gaat hij door met een andere. Bevordert de snelheid. De preview mogelijkheid is ook ideaal. http://www.limewire.com

Daarna vind ik acquisition een hele goeie. Voornamelijk alleen muziek. Zoekfuncties komt met van alles en nog wat maar daarna kan je net als limewire handig sorteren. http://www.acquisitionx.com/

Vervolgens is poisened wel een aardige. Zoeken is wat minder maar vind ook wel een hoop. Met een soort filter functies kan je de juiste downloads er uit zoeken. Je moet dan een term invullen waaraan de bestandnaam moet voldoen. http://www.gottsilla.net/

De koppeling met iTunes van deze drie is erg goed.

Als laatste heb ik nog Mac File Grabber. Dit is een beta programma. Inmiddels is er geloof ik een volledige versie onder de naam iSwipe uit. Vind erg veel. Op heel veel verschillende servers. Zoekfuncties is beperkt. Sorteren op bijvoorbeeld users en bestandsgrootte van gevonden items werkt niet goed maar misschien dat het al verbeterd is. www.hillmanminx.com/

Eigenlijk kan je zo gewoon alle drie naast elkaar gebruiken. Limewire steekt er voor mij echt uit.

Maar je moet niet verwachten dat je altijd volledige albums zult vinden. Je moet ze echt bij elkaar schrapen. Soms vind je één liedje en af en toe de hele cd

Succes

Hmm, downloaden is in Nederland niet illegaal. Ook niet MP3tjes. Aanbieden van diezelfde content wél. (Dat doe je vaak automatisch omdat de data in een 'shared' folder terechtkomt).

Mag ik hier wel noemen dat je bi bijvoorbeeld www.versiontracker.com legaal P2P programma’s kunt doenloaden? Zoek bij hen op “P2P” (peer to peer)…

[quote:200dbeb494]…Dit betekent niet dat programma’s als peer-to-peer software onbesproken moet blijven. Immers het bestaan van deze programma’s is een omstreden maar niet-strafbaar feit. Een discussie over welke peer-to-peer applicatie het best werkt is dan ook een voorbeeld van een toelaatbare discussie.[/quote:200dbeb494]

Je zou eens een torrent site kunnen proberen, dat werkt tegek! Er zijn diverse torrent sites, met behulp van het appje tomato, kun je makkelijk de album binnen halen. :P ff aanmelden en je kan downloaden en uploaden, films,muziek, progamma's etc etc. Suc6

Ik heb die andere topic die hierover liep, wat een dubbelpost was, verwijderd....

[quote:718ad059a6="Macian"]Je zou eens een torrent site kunnen proberen, dat werkt tegek! Er zijn diverse torrent sites, met behulp van het appje tomato, kun je makkelijk de album binnen halen. :P ff aanmelden en je kan downloaden en uploaden, films,muziek, progamma's etc etc. Suc6[/quote:718ad059a6]

Ik ken wel goeie torrent sites. Dat appje tomato waar kun je die vinden ?

Heb hem gevonden, thanx :slight_smile:

Ff googlen op 'tomato torrent' :)

www.versiontracker.com

en

www.apple.com/downloads/macosx/

Is toch niet zo moeilijk?

Edit:
Hmm, apple biedt dat toch niet aan, maar ik bedoelde meer in het algemeen: Zoek eerst eens voor je vraagt waar je programma kunt vinden. Dit soort programma’s worden over het algemeen niet bepaalt verstopt op het internet.

Groeten, Arjan

Ik gebruik zelf "azureus" en voor de nodige files kijk ik op bv ********.org

niets te klagen! 8)

[mod:10ef30cf47=“iRuben”]Link naar warez site gewist…[/mod:10ef30cf47]

******** jah!