Downloaden beletten in Dreamweaver

Mijn zoon houdt als hobby een site voor zijn favorite voetbalclub bij in Dreamweaver. Nu wil hij hier de muziek van de CD op kunnen laten horen, zonder dat deze muziek is te downloaden. De rechten zijn door de eigenaar wel toegezegd uiteraard alleen om e.e.a. te laten horen met een linkje naar de site waar evt. de CD te koop is. Wie kan hem hiermee helpen?

Volgens mij is alles te downloaden. Met bv. Audio Hijack Pro kun je alle geluiden van willekeurig welk programma, dus ook een webbrowser, opnemen. Een oplossing is misschien wat irritante geluidjes in de muziek te plaatsen.

[quote:e34d125a4c="wjgmspeedy"]Volgens mij is alles te downloaden. Met bv. Audio Hijack Pro kun je alle geluiden van willekeurig welk programma, dus ook een webbrowser, opnemen. Een oplossing is misschien wat irritante geluidjes in de muziek te plaatsen.[/quote:e34d125a4c]

Het is bekend dat met dit soort software toch alles is te downloaden, echter het gaat erom dat wij van onze kant aan de “normale” voorwaarden hebben voldaan.
Irritante geluidjes in de muziek plaatsen zal het kopen van de CD denkelijk niet bevorderen.
En nee, ook net als de iTMS een klein gedeelte van de muziek is ook geen alternatief.
Gewoon net als je bij Quicktime filmpjes het opslaan kunt uitschakelen, zouden we dit met MP3 ook willen.

Je zult er dan op een of andere manier 'streaming audio' van moeten maken. Daarbij moet in ieder geval de server zoiets ondersteunen. Bovendien moet je wel rekening houden met een aanzienlijk hogere belasting van de server en moet je dus oppassen dat je niet over je datalimiet gaat. Het hangt er van af hoe dat geregeld is, maar sommige providers sturen je achteraf een rekening...

Informatie genoeg op google

Speel de muziek af vanuit een flash-file. Dit vootkomt echter niet dat het met andere programma's direct op te nemen is.

de muziek van een CD op een site gebruiken kan overigens wel problemen wat betreft copyright omdat je een cd dan eigenlijk aan het uitzenden bent. dus als je het zo legaal mogelijk wil doen zal je daarvoor toestemmig moeten hebben van de maker(s) van de CD