Downloaden filmpjes (nette :-))

Wie weet hoe je filmpjes (van uitzendinggemist.nl) kan downloaden om ze daarna op een cdtje te kunnen branden. Kan dat überhaupt wel? Ik gebruik Firefox als browser, maar dat is wellicht niet van belang.

Dit is streaming media, en om het 'op te nemen' heb je opneemsoftware nodig. Snapz Pro (ff googlen) schijnt het wel te kunnen, ik heb het alleen nooit aan de praat gekregen. En het kost ook geld.

Ik heb het wel eens met Streamdown onder VPC gedaan. Gaat prima. Die slaat de originele data op. SnapZ pro maakt volgens mij een nieuwe film op basis van wat de videokaart laat zien. Neemt dan ook haperingen mee op. Vette site hè Sama? Ik heb er mijn UPC voor opgezegd. Hopelijk blijft het wel nog een poos zo werken, anders moet ik op hangende pootjes terug!

Had opeens een brainwave: het schijnt dat het ook kan met VLC. [b:4011793f40][url=http://www.macosxhints.com/article.php?story=2004110413302786&query=stream+vlc]HIER[/url][/b:4011793f40] staat hoe.

Alleen… ook dat is me nog nooit gelukt. Maar ik moet toegeven dat ik geen al te slimme geek ben. :-))

Ik heb dat VLC gedownload. Mooi programma, maar ik vrees dat e.e.a. mij boven de pet gaat. Als het jou niet lukt, lukt het mij zeker niet! :cry: Maar bedankt voor de tip!