Downloaden? -> Firewall is mijn probleem....

Hallo beste mensen,

Ik heb een groot probleem met het downloaden van muziek en films. Neo en Limewire werken redelijk alleen geven naar mijn idee niet genoeg zoek resultaten.

Dus probeerde ik andere programma’s zoals MInet, Poisoned, Acquisition, iSwipe etc… Ze werken niet. Ik denk dat he aan mijn firewall ligt, maar hoe zet ik die uit in OSX Safari??? Eigenlijk errug vreemd omdat ik wel gewoon Limw. en neo kan gebruiken.

Feit is dat ik bij MInet eerst wel 1x kan zoeken naar bestanden. Als ik ze eenmaal heb aangezet te downloaden knalt mijn verbinding er uit. Herstarten lukt dan niet, en het resetten van de modum is mijn enigste optie om weer online te raken.

Help!!![color=blue:5dfc7c559a][/color:5dfc7c559a]

Je kúnt ze ook gewoon legaal kopen! Sorry maar ik heb een beetje een hekel aan al dat illegale gedownload en denk dan: zoek het maar lekker zelf uit.

Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen.... Als we nu ook al onderscheid gaan maken, waar blijven we dan. Maccers moeten elkaar steunen en kennis delen, alleen op die manier kunnen we sterker worden en groeien!

Sudden Acces,

Ga eens naar Samengebruik in je Systeemvoorkeuren en kijk daar eens of je firewall staat ingeschakeld.

of

Heb je rechtstreeks verbinding met internet of via een router?
De meeste routers hebben nl standaard een firewall ingebouwd.

[quote:486d87ff18="Marc"]Sudden Acces,

Ga eens naar Samengebruik in je Systeemvoorkeuren en kijk daar eens of je firewall staat ingeschakeld.

of

Heb je rechtstreeks verbinding met internet of via een router?
De meeste routers hebben nl standaard een firewall ingebouwd.[/quote:486d87ff18]

Hallo Marc,

Wat jij beschreef heb ik inmiddels geprobeerd, maar alles staat uit en een router heb ik niet. Gewoon rechtstreeks in de kabelmodem. Jammer maar helaas hij doet het nog steeds niet. Ik denk dat ook maar even op de forums van de programma’s kijk, misschien dat ik daar ook nog wat wijzer uit wordt… als ik er uit ben zal ik het meteen rapporteren.

En voor de andere Mark,

Wat betreft jou mening over downloaden: Je hebt teveel geld over of niet? Vroeger kopieerde jij ook wel eens een cassette bandje of niet? Leende jij ook wel eens een film of niet? Als je het mooi vindt koop je het toch… je zou m’n platen kast eens moeten zien, daar had je toch 1 a 2 mooie G5’s voor kunnen kopen! Denk a.u.b. voortaan eerst effe goed na voordat je forums als deze als een kip zonder kop gaat besmeuren met dat soort zielige commentaar… :cry:

Goed gezegd

Dat mIMac is niet zo betrouwbaar vind ik. Heb er al regelmatig problemen mee gehad en nu crashed hij iedere keer als ik hem opstart... Misschien heeft het bij jou ook iets 'vernield'... :?

[quote:d9ac22002f="Sudden Access"]En voor de andere Mark,

Wat betreft jou mening over downloaden: Je hebt teveel geld over of niet? Vroeger kopieerde jij ook wel eens een cassette bandje of niet? Leende jij ook wel eens een film of niet? Als je het mooi vindt koop je het toch… je zou m’n platen kast eens moeten zien, daar had je toch 1 a 2 mooie G5’s voor kunnen kopen! Denk a.u.b. voortaan eerst effe goed na voordat je forums als deze als een kip zonder kop gaat besmeuren met dat soort zielige commentaar… :cry:[/quote:d9ac22002f]

Sorry dat mijn eerste commentaar je stoorde, maar ik mag toch wel mijn mening geven? Ik had het misschien beter kunnen formuleren, maar jouw tegenreactie is ook weer overdreven vind ik.
Inhoudelijk:
Dus als je vijftig CDs legaal koopt, mag je de 51ste stelen? En geldt dit ook voor boeken? En fietsen?
Bedenk ook dat je misschien problemen kan krijgen als je illegaal bezig bent en dat ze misschien achter je adres kunnen komen als je dingen op forums posts en dat het forum ook in de problemen kan komen. Ik geef toe, de kans is klein, maar toch.
Ik vind dat er al genoeg leuke legale dingen met MacOSX te doen zijn dat we het niet over illegaal downloaden hoeven te hebben, maar de uiteindelijke beslissing is uiteraard aan de beheerders.
Dank Peter voor je redelijke commentaar - ik zal me er verder niet mee bemoeien…

Peter,

Is het echt zo dat er een afspraak over gemaakt is?
Als dat zo is heb ik niks gezegd, wist ik nl niets van.
Maar er zijn toch wel bepaalde zaken die besproken kunnen worden, denk ik want het eigenlijke probleem van Sudden Acces was downloaden/firewall.

Maar goed vergeten en vergeven.

Oeps, nou reageer ik toch weer. :mrgreen: Hoi Marc, Ik geloof dat de afspraak is dat je het wel mag hebben over downloadprogramma's en firewall etc maar niet over specifiek materiaal. Dus je antwoorden zijn ok. Echter, Sudden Access noemt specifiek downloaden van muziek en films en dat is misschien nét over de schreef. Hoewel het natuurlijk in theorie muziek en films zonder copyright zouden kunnen zijn... Persoonlijk ben ik tegen illegaal dowloaden zoals je gemerkt hebt, maar iedereen mag daar zijn mening over hebben. Ik heb niet bedoeld mensen te beledigen, maar vind dat ik wel gewoon mag zeggen wat ik denk. Eén van de redenen dat ik er tegen ben is dat sinds vorige week hier in Spanje 7 eurocent voor lege CDs en 13 eurocent voor lege DVDs extra betaald moet worden voor copyright - en ik nogal wat CDs moet kopen om mijn eigen data de backuppen! Dus ík betaal voor het illegale gedrag van anderen, misschien een schijntje, maar het staat me tegen. Mark

Wat een ophef! Hierbij mijn excuus, 't was niet mijn bedoeling. Gelukkig kunnen we het er met elkaar over hebben, en ik zal voortaan ook beter na gaan denken hoe ik mijn vragen ga formuleren. Bovendien was ik ook niet op de hoogte dat dit soort dingen enig sinds taboe zijn om te vragen. Maar goed... mijn probleem is nog steeds niet opgelost, en die firewall irriteert me nog steeds... zo hekelt het ook bij andere applicaties zoals FTP etc. Maargoed... vanavond ga ik weer verder, 'k zal kijken of ik het dan op kan lossen

See Ya!