Downloaden via FTP in safari

Beste,

Telkens ik iets wil downloaden via een FTP site in safari lukt me dat niet ( ik kan me zelfs niet herinneren dat dat me al eens gelukt is) ik moet dan telkens overschakelen op explorer, zoals op adres “ftp://ftp.sustworks.com/IPNetMonitorX_1.3c1.dmg.sit” in safari krijg ik dan steeds de melding dat de pagina niet kan geopend worden.
Wie heeft hier hetzelfde probleen al tegen gekomen en kan mij op weg helpen aan een oplossing?

alvast bedankt

Johan

Heb je soms ooit 's SpeedDownload geinstalleerd? Zo ja, grote kans dat het daar aan ligt. Met bovenstaande link van jou kan ik gewoon dat .sit bestandje downloaden :D

ik kan het ook gewoon downloaden met safari. je kan het ook met een ftp proggie doen

[quote:aae3d22ad9="Syndic"]Heb je soms ooit 's SpeedDownload geinstalleerd?[/quote:aae3d22ad9] ik had hetzelfde. toen ik speeddownload had ge-uninstalled was het al opgelost. (hoeft het programma zelf niet weg te gooien)

beste,

IK was niet zeker of ik speeddownload had geinstalleerd (prog. was reeds van mijn harde schijf of heeft er nooit opgestaan ) heb dan maar de uninstaller laten runnen, echter zonder resultaat.

Ik herinner me dat het soms gebeurde dat bij het aanklikken van een FTP link er een netwerk drive werd gemount op de desktop (soms ook niet ) is dit de normale procedure of heb ik dat ergens zo ingesteld en waar moet ik dat eventueel veranderen.

Alvast bedankt voor voor de hulp

Als je een ftp-server aanroept in Safari wil hij inderdaad nog wel eens de netwerkschijf mounten. Ook willen er met gewone downloads nog wel eens rare dingen gebeuren. Maar klik je de link aan met de alt-knop ingedrukt dan geef je een 'download link to disk' opdracht.

Wil ook werken bij SpeedDownload als die eens weigerachtig is.

De ‘download link to disk’ zit ook onder je rechter muisknop (ctrl-klik)

Beste,

Op die manier wil het werken , toch al beter dan het moeten overschakelen op explorer voor te kunnen downloaden

blijkbaar verloopt het downloaden ook bij anderen niet zonder zorgen op safari
als het soms werkt en soms niet dan heeft apple er nog werk aan !

groetjes

Downloades zijn in safari volgens mij allemaal in orde, maar sms worden er rare scriptjes aan gehangen of heeft het bestand niet de juiste extensie. Ik geloof niet dat je het Safari kwalijk kunt nemen.

In Exploder zitten ook vaak rare grappen achter een download. Bestanden die in een verkeerd format aankomen. Dan moet je ze met geweld door stuffit laten uitpakken. Ik heb denk ik alle rariteiten wel eens meegemaakt. Bij Exploder niet minder dan bij Safari.

Beste,

Ik wilde zeker de mogelijkheden van safari niet onderwarderen
maar nu begrijp ik niet wat je bedoelde met sms en scripjes ( ik zie hier het verband niet met safari)

Groetjes

sms is soms zonder o.

Hoewel dit ook weer heel cryptisch is, bedoel ik een tikfoutje.

sOms worden download-links als scriptje verpakt. Dan kom je via een CGI-script op de plaats van bestemming aan en niet via de normale -http://-link- Die scripts zijn kennelijk niet door alle browsers even goed te volgen.

Aldus…

heb ik ook vaak in Safari... zie ik een mooi plaatje, klik ik op "download link to disk", of "download afbeelding naar disk", krijg ik een leeg html bestandje, pak ik exploder, geen probleem... balen.

bij mij heeft Safari overigen ook moeite met pagina’s waarin meerdere animated gif’s zitten… er “animate” er namelijk altijd maar eentje tegelijk.

Je moet ook niet gaan klunzen.

[b:83660ba45e]Download link to disk[/b:83660ba45e] haalt nooit een plaatje op. Als er een link aan een plaatje zit naar een HTML pagina, dowloadt Safari het HTML bestandje. Heb je een plaatje als illustratie dan kun je wel [b:83660ba45e]download image to disk[/b:83660ba45e] kiezen. Probeer maar bij het OSX.nl plaatje linksboven deze pagina. Plaatjes kunnen ook heel goed gewoon gesleept worden. Naar je buroblad of waar dan ook. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. En soms is de kortste weg niet de leukste weg :wink:

Van die GIFjes had ik ook gemerkt. is vaak wel lekker rustig dat niet alles maar heen en weer tolt :stuck_out_tongue:

[quote:0bcc8047da="Deskman"]Je moet ook niet gaan klunzen.

[b:0bcc8047da]Download link to disk[/b:0bcc8047da] haalt nooit een plaatje op. Als er een link aan een plaatje zit naar een HTML pagina, dowloadt Safari het HTML bestandje. [/quote:0bcc8047da]
Nee, ik bedoelde echt een link naar een .jpg bestand.

bijvoorbeeld [dat gebeurt veel op TPG pagina’s]: pagina met thumbnails, simpelweg verwijzend naar de originele jpg, niet naar een pagina… ook als ik dan de foto los in een nieuw venster laadt, kan ik in Safari de foto niet opslaan, en wel in Camino en Exploder…