downloaden via nieuwsgroepen

Goedendagggggg

weet iemand of het mogelijk is om met een Apple via nieuwsgroepen te gaan downloaden?
k heb een kennis…en die doet het met een Windoos geval ook via nieuwsgroepen, nu heb k al enkele llinks van hem gehad, maar zou graag jou/jullie ervaring hiermee willen weten.

Is het uberhaupt wel mogelijk om met n apple op zo’n manier aan muziek/films…e.d. te komen?

met een apple is het geen probleem, alleen moet je provider wel meewerken. Ik zat tot anderhalf jaar geleden bij Chello en daar ging het perfect. Ik zit nu bij zonnet en daar hebben ze alle alt. groepen dichtgegooid :cry: Je zal gewoon ff in de rondte moeten vragen welke provider wel en welke niet meewerken.

[quote:617cd19791="Ema(r)c"]met een apple is het geen probleem, alleen moet je provider wel meewerken. Ik zat tot anderhalf jaar geleden bij Chello en daar ging het perfect. Ik zit nu bij zonnet en daar hebben ze alle alt. groepen dichtgegooid :cry: Je zal gewoon ff in de rondte moeten vragen welke provider wel en welke niet meewerken.[/quote:617cd19791]

Zonnet…gratis of bijna voor niets provider??? Logisch dat die de boel dichtgooien, je kunt echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten denk ik … laten we zeggen, you get what you pay for (als het idd zo is dat je bijna geen kosten hebt bij Zonnet) :innocent:

...:D

De vraag is of er een alternatief is voor Grabit e.d. Ik weet er geen.
Heeft iemand een suggestie ?

Unison - http://www.panic.com

Werkt goed hier (zelfs met zonnet, ik zie gewoon alt.'s)

:x Planet heeft volgens mij ook alles dichtgegooid, ik kan wel de tekst berichten bekijken maar geen bestanden downloaden(ik gebruik Unison).

[quote:d7be90502a="fozzy"] Is het uberhaupt wel mogelijk om met n apple op zo'n manier aan muziek/films...e.d. te komen?[/quote:d7be90502a]

Ja, je kunt bijna alles op een mac gebruiken, wat in nieuwsgroepen gepost wordt. Je moet alleen even gewend raken aan de manier waarop bestanden in usenet gepost worden (in losse segmenten). Het is meer werk dan iets downloaden met Kazaa.
Met Unison wordt je het meeste werk bespaard, dus dat is een aanrader als je net begint.
Ik gebruik MT Newswatcher vooral handig voor tekstgerichte groepen. (en gratis)
Voor muziek en films etc is Toth, het handigst. Maar dat wordt niet meer geupdate door de maker ervan. (in veel mac-nieuwsgroepen zul je nog veel copiën tegenkomen van Toth)

oh ja, en een goeie provider is inderdaad erg handig. Xs4all en demon staan bekend om hun ruime toegang tot de binary nieuwsgroepen.
succes

[quote:8805feba15="Boskabouter"][quote:8805feba15="Ema(r)c"]met een apple is het geen probleem, alleen moet je provider wel meewerken. Ik zat tot anderhalf jaar geleden bij Chello en daar ging het perfect. Ik zit nu bij zonnet en daar hebben ze alle alt. groepen dichtgegooid :cry: Je zal gewoon ff in de rondte moeten vragen welke provider wel en welke niet meewerken.[/quote:8805feba15]

Zonnet…gratis of bijna voor niets provider??? Logisch dat die de boel dichtgooien, je kunt echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten denk ik … laten we zeggen, you get what you pay for (als het idd zo is dat je bijna geen kosten hebt bij Zonnet) :innocent:[/quote:8805feba15]

Sorry, maar 29 euro per maand vind ik niet bijna voor niets!