downloaden - wat is passive mode ?

Hallo,

Het zal wel iets heel simpels c.q doms zijn maare…
Als ik iets wil downloaden van een site ( bijv. software ) dan gebeurt dat niet.
Naar verloop van tijd zie ik onderin in scherm " setting in passive mode " verschijnen. Wat betekend dat ? Als ik mijn firewall uitschakel blijft ie hier ook op staan. Ik werk onder MAC OS X en IE5.1.

Rick

Raar, passive mode betekend dat de download via FTP gaat (en niet via HTTP). Passive mode is eigenlijk alleen nodig wanneer je firewall of router gebruikt. Het zou dus gewoon moeten werken.

Ik zelf zou dus niet weten waar het probleem zit. Probeer eens andere servers?

Adriaan

:angry: Nou zo dom is dat niet, ik heb precies hetzelfde probleem........met OSX kan ik niets downloaden, de eneige oplossing dei ik gevonden heb is opstarten in OS.9 en dan werkt het wel...super iritant

Eric: Voordat je deze melding krijgt (" setting in passive mode ") heb je op een link geklikt. Als je nu ipv de linker de rechtermuisknop gebruikt en dan de optie "download link to disk " kiest moet het in principe goed gaan. Succes

Ik heb andere servers geprobeert.......geen resultaat. De andere muisknop heeft helaas ook geen resultaat.

Iemand anders nog een tip ?
Ik kan nu niks meer downloaden van sites…aleen plaatjes of filmtrailes geen software meer…

Rick

Probeer eens alt+klik op de link die je wil gaan downloaden. Bij mij werkt dit meestal wel!

Succes nog!

Igor

inmiddels ook geprobeert...........werkte ook niet ........

is idd ftp download, maar als je naar een FTP client kijkt en daar een beetje door de instellingen loopt, zul je tegenkomen dat je de passive mode ook uit kunt zetten, dit zal in jouw geval ook wel zo zijn, alleen ik zou niet weten waar dat moet.

hehe,it should work dude

En als je de link oversleept naar een programma als: Download Wizard, iGetter of Speed Download? Heb je al een andere browser geprobeerd? Vast wel... Succes!

JeePee

Mijn bericht werd nog een keer geplaatst..... :p

Het blijven 'hangen' van IE5 (OSX) in passive mode is een vaker voorkomend probleem. Het duidt hoogst waarschijnlijk op een DNS probleem; vaak is dit probleem in meerdere ppp apllicaties merkbaar, zoals bijvoorbeeld het niet in staat zijn om Apple's Software Update te gebruiken. Wat de exacte oplossing hiervoor is, daar zijn de geleerden het nog niet over eens. In ieder geval helpen de laatste (systeem 10.1.5 /MSIE) updaters niet...   :angry: