Ik ben zelf nog niet zo lang mac-gebuiker, en vroeg me af of er goeie downloadprogramma's bestonden voor op een mac. Ikzelf heb al Soulseex gebruikt, en Cabos. De laatste vind ik wel de beste maar toch vind hij niet zo veel. Kan iemand me soms een beter programma aanraden?
LimeWire (Gnutella) is er ook een goeie.
Je hebt ook nog Azureus voor Bitorrent.
Acquisition
= The Best…
idd aquisition erg makkelijk.
Limewire nog makkelijker en nog beter :p
alleen niet laten openstaan als je em nie nodig hebt…
Kijk ook eens op [url=http://www.versiontracker.com/php/search.php?mode=basic&action=search&str=p2p&plt%5B%5D=macosx&x=0&y=0]Versiontracker[/url].
Het gaat om het netwerk. Je hebt soulseek, gnutella, fasttrack, bittorrent, binaries nieuwsgroepen, direct connect, enz. Cabos zoekt bijvoorbeeld op het gnutella netwerk. Vooral geschikt voor kleine bestanden en losse muziek. Hele albums en films kun je weer beter vinden op bittorrent en nieuwsgroepen. Ik heb een heleboel van die appjes geprobeerd en ik heb wel gemerkt ook hier op het forum dat de voorkeuren erg kunnen verschillen. Neem LimeWire (gnutella-app) ik vind dat een verschrikkelijk programma, maar er zijn ook mensen die er erg tevreden over zijn. Cabos en Acqlite vind ik weer erg fijn. Ik raad je aan op www.macupdate.com en www.versiontracker.com een beetje te zoeken en wat dingen te proberen. Dan merk je vanzelf wat je fijn vindt.
Je kunt onder andere zoeken onder de term peer-to-peer ([url=http://forum.macosx.nl/search.php?search_keywords=p2p]p2p[/url]) Mijn voorkeur is Acquisition, dat op het Gnutella netwerk zoekt.
Acquisition .
idd Acquisition. 'k heb een tijdje Limewire gebruikt; maar Acquisition was wel een hele verademing voor me; Limewire werkte zo vreselijk stroperig en vertraagde de rest ook.
[quote:87a851e831="Jello"]Limewire nog makkelijker en nog beter :p
alleen niet laten openstaan als je em nie nodig hebt…[/quote:87a851e831]
LimeWire stelt automatisch /jegebruikersnaam/shared in als gedeelde map. In de voorkeuren van LimeWire kan je dit wel afzetten.Hierdoor is LimeWire niet voor niets aan het Uploaden als die opstaat.
Ik vind LimeWire de beste
[quote:9023512dbc="Lord_spianoman"]idd Acquisition. 'k heb een tijdje Limewire gebruikt; maar Acquisition was wel een hele verademing voor me; Limewire werkte zo vreselijk stroperig en vertraagde de rest ook.[/quote:9023512dbc]
Ja ik zelf heb ook altijd Limewire gebruikt maar sinds half jaar gebruik ik dus Acquisition en this veel reclame maar dat is natuurlijk weg te halen :roll:
Poisoned, TomatoTorrent
[quote:249ee93a2d="Lord_spianoman"]idd Acquisition. 'k heb een tijdje Limewire gebruikt; maar Acquisition was wel een hele verademing voor me; Limewire werkte zo vreselijk stroperig en vertraagde de rest ook.[/quote:249ee93a2d]
hehe, LOL, bij mij net het omgekeerde…
een geluk dat beiden bestaan
Acquisition! Super programma en geen trage Java achtige app zoals LimeWire...
De core van Acquisition is wel degelijk java. Die is ook opensource, vandaar dat de developer nogal een gehaat persoon is in de macwereld, en ook vanwege zijn agressieve houding ten opzichte van illegaal gebruik van zijn appje.
Daarom gebruik ik dus ACQlite... zelfde verbinding als Acquisition, maar een stuk sneller.
ik gebruik Xfactor en limewire... limewire omdat ik dat gewoon was, want dat gebruikte ik ook onder windows, en Xfactor omdat het op meerdere netwerken zoekt. Wel redelijk traag maar patience pays...
[quote:40fe7105e8="wjgmspeedy"]De core van Acquisition is wel degelijk java. Die is ook opensource, vandaar dat de developer nogal een gehaat persoon is in de macwereld, en ook vanwege zijn agressieve houding ten opzichte van illegaal gebruik van zijn appje.[/quote:40fe7105e8]
O is dat zo? Nou Acquisition is wel veeel sneller dan LimeWire…
Kijk maar eens in de pakketinhoud, dan zie je een mapje Java. Maar het is inderdaad minder stroperig dan LimeWire.