Downloadsnelheid bij nieuwsgroepen (Unison)

Hoi!

Ik heb recentelijk Unison geinstalleerd om wat dingen te downloaden, maar ik haal een hele magere snelheid (ongeveer 10 kB/s).

• Ik heb een snelle internetverbinding (Versatel 20 Mbit/s, bij BitTorrent haal ik soms 1 MB/s dus daar kan he niet aan liggen)
  • Firewall staat uit en alle ports van m’n router zijn doorverwezen naar mijn computer
  • Ik gebruik de nieuwsserver van Versatel, news.versatel.nl dus
  • Mac OS X 10.4.4

Wie heeft ervaring met Unison en/of nieuwsgroepen en weet waar het aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Aan unison zelf denk ik. NZB's failen bij mij heel vaak terwijl dezelfde NZB met igrabnews wel goed gaat :|

unison ziet er wel mooi uit etc maar tis vreselijk buggy :frowning:

Edit: alhoewel versatel ook zijn newsserver gecapped kan hebben… Ik heb een betaalde newsserver.

Zou het niet gewoon de nieuwsserver van Versatel kunnen zijn? Ik gebruik ook Unison en haal, afhankelijk van de gebruikte nieuwsserver, heel behoorlijke snelheden. (Ik heb geloof ik niet eens speciaal poorten en firewall instellingen aangepast.) Heb je altijd zulke lage snelheden of nu alleen?

mmmmmm probeer het eens met een payserver EWEKA :D

http://www.eweka.nl/usenet.php

en ik werk zelf ook met versahell 20 Mbit/s en haal met me payserver 16/18 mb :lol:

en de news severs van versahell …ja das 3x niks en voor de centjes hoef je het niet te laten bij Eweka

7,50 voor 32 dagen en no limit das lol
Nou have fun

Gr Ouwe :wink:

Ik gebruik Unison nu een dag (daarvoor ook nooit nieuwsgroepen gebruikt) en de hoogste snelheid die ik heb gehaald is 16 kB/s ofzo. Ik ga eens kijken naar dat Eweka, bedankt.

meestal ligt zoiets niet aan het gebruikte programma, maar aan de nieuwsserver, probeer dezelfde file eens te downloaden met Thoth of IGrab, en vergelijk.....

(oh ja en kijk ook even met IPnetmonitor of Menumeters of je niet tegelijkertijd maximaal aan het uploaden bent via Bittorrent, daar slinkt de downspeed natuurlijk ook van.)

[quote:7b1b9739e7="Ouwe"]mmmmmm probeer het eens met een payserver EWEKA :D

en ik werk zelf ook met versahell 20 Mbit/s en haal met me payserver 16/18 mb :lol:

en de news severs van versahell …ja das 3x niks en voor de centjes hoef je het niet te laten bij Eweka

Nou have fun

Gr Ouwe :wink:[/quote:7b1b9739e7]

Eweka is geen aanrader voor Telenet klanten (provider BE).
die kunnen nl niet inloggen…

ruzie tussen beiden zaken… wie is er fout etc… meer info http://pub.telenet.be voor de telenetters die hier ook wat meelezen. :wink:

[quote:5ecb189746="Jello"][quote:5ecb189746="Ouwe"]mmmmmm probeer het eens met een payserver EWEKA :D

Nou have fun

Gr Ouwe :wink:[/quote:5ecb189746]

Eweka is geen aanrader voor Telenet klanten (provider BE).
die kunnen nl niet inloggen…

ruzie tussen beiden zaken… wie is er fout etc… meer info http://pub.telenet.be voor de telenetters die hier ook wat meelezen. ;)[/quote:5ecb189746]

ja in BE… mag je niet zo veel als hier heb ik gelezen :innocent:

Tweaknews is wel een aanrader, niet duur, zeer hoge performance, goede retentietijden en een deskundige helpdesk. Ze hebben nu een leuke jaaraanbieding.

Als je weet hoe je een IPv6 verbinding op moet zetten kan je ook gratis gebruik maken van newszilla van XS4ALL. Helaas kan ik dat niet meer via Wanadoo de LiveBox ondersteund dit protocol (nog) niet.

Ik had net even 20 seconden een snelheid van ~400 MB/s, kan ik daar de conclusie uit trekken dat de verbinding bij Versatel niet gecapped is?

De snelheid is sowieso ver te zoeken onder osx. Ik moet een snelheid van 600 kbps halen, maar ik kom nooit hoger dan 320 Kbps, overige mac's hier hebben het zelfde verschijnsel. Mijn vroewtje heeft een Laptop met XP en die haalt gewoon de volledige snelheid! Vind heel dubieus...

Met BitTorrent en een populaire torrent met veel seeders haalde ik ooit 1,5 MB/s dus het zal wel niet aan de Mac liggen denk ik.

Ken het probleem Unison wil nog wel eens ver terug zakken, ik vind igrabnews een beter programma, die heeft dit probleem niet.

Hebben meerdere mensen het probleem? Langzame downloads bij Unison? Ik zit te twijfelen of ik Eweka moet nemen maar als het aan Unison ligt heeft het natuurlijk geen nut.

Ik gebruik Xs4all, de limiet is er sinds kort vanaf, met mijn verbinding haal ik zo'n 300 kb/s bij 3mbps. Tip: Als backup gebruik ik yottanews, ([url=http://www.yottanews.com/]ies gratis[/url] max 1 gig per maand en vaak problemen met het verbinden, maar ja, dat kun je verwachten als het gratis is), die wordt afgeknepen op 50kb/s als je geluk hebt. Op dit moment ongeveer 15kb/s.

Ik vermoed dat versatel ook wordt afgeknepen, maar als prijsvechter die zal het zeker niet zo nauw nemen met de kwaliteit van de nieuwsgroepen. Zijn nieuwsgroepen en dan met name de binaries belangrijk, betaal er dan ook voor en kies dan voor een goede provider als xs4all, of kies een provider enkel met nieuwsgroepen, easynews is aan te bevelen, of giganews. Voor zo’n 10 euri per maand koop je behoorlijk wat gigabytes.

Ligt ook niet aan de provider, ik was inmiddels al overgestapt. Bitorrent met veel seeders komt gewoon niet boven de 320 Kbps upload daar tegen heb ik geen problemen mee.

[quote:dd57af1322="Wallinator"]Hebben meerdere mensen het probleem? Langzame downloads bij Unison? Ik zit te twijfelen of ik Eweka moet nemen maar als het aan Unison ligt heeft het natuurlijk geen nut.[/quote:dd57af1322] Unison kan zeker sneller. De hoogste snelheid die ik ermee haalde was 1,4 megabyte/s. Volgens mij kon hij nog sneller, maar wou het draadloze netwerk niet harder.

Versatel heeft inderdaad zijn nieuwsservers gecapped....

:|

Elke dag erger ik me weer dood aan dat Versatel.

Een tip: pak geen @home. Afgelopen jaar heel veel problemen mee gehad, maar er schijnt een verschil te zijn tussen @Home Maastricht (wat ik heb) en @home nederland (die schijnt dus beter te zijn)..