Draadjes, kabels, snoeren.....aargh!

Leve de techniek. Ik was superblij met mijn draadloze powerbook. Af en toe even aan de oplader, maar ach, dat kon 's nachts. Inmiddels iPod erbij - met dock, externe HD, Palm Tungsten, tablet.

Mijn muziek staat extern, dus zodra ik iets met iTunes wil, moet ik die harde schijf eraan hangen. Zit ik toch weer aan mijn bureau in plaats van lekker op de bank. In de kast slingeren bossen kabels en snoertjes waarvan ik vaak niet eens weet wat ze opladen of verbinden. iPod? Fantastisch, maar met de snoertjes van de oordopjes en de afstandbediening erbij lijk ik meer op Seven of Nine dan op mezelf.

Hoe regelen jullie je snoerenboel? Wie heeft het draadloze paradijs al bereikt? Wat is er in de toekomst te verwachten op dit gebied.

hey Els,

Mijn muziek staat op 1 mac, dus kan ik vanaf m’n PoBo en iBook d.m.v deel muziek
lekker muziekje luisteren in de tuin of op de bank :smiley:
Je zou dan wel 2 mac’s moeten bezitten :innocent:.

Anders word het beetje surfen draadloos :wink:
kan ook lekker relaxed zijn :wink:

Ik heb al m'n muziek op m'n Linux server staan. En verbind daar dus via m'n Airport mee. iPod hangt aan m'n iMac, dus dan maken die kabels niet zo veel uit. Heb alles met T-wraps bij elkaar gebonden dus. Heb 2 Wireless Access Points thuis hangen dus kan echt overall het internet op of muziek luisteren. (of een combinatie van die 2 ;) )

ik heb een paar van die kabel samenvoegers die vanui mijn ibooek naar de kast met de printer en scanner loopt en vanaf daar in naar de modem enz gaat.

i.p.v. 5 losse kabel 1 wat dikkere kabel. Werkt ook goed achter de tv.

maar uiteraard is alles draadloos een stuk praktischer alleen zo’n 200 euro duurder

Ik heb ze niet maar heb ze wel bij een klant van me gezien. Hij had z'n hele rattenest bij elkaar gebonden met een paar turtles. En als je het goed doet dan ziet het er puik uit.

http://cableorganizer.com/cable-turtle/

[quote:9dcdfdbb1d="Jordan_D"]Hij had z'n hele rattenest bij elkaar gebonden met een paar turtles.[/quote:9dcdfdbb1d]

Rattenest BRILJANT :smiley:

Die turtles zijn erg aaibaar, goed idee. Verschillende kleurtjes voor verschillende apparaten. Nu raak ik de kluts steeds kwijt.

Voor muziek wil ik inderdaad mijn oude iMac 400 DV (met airportkaartje) gaan gebruiken zodra hij weer thuis is (uitgeleend).

Dan krijg ik dus twee locaties:
iMac + externe HD + iPod dock
powerbook zo vrij als een vogeltje, behalve wanneer ik er een tablet aan hang. Had ik toch beter ook draadloos kunnen kopen :?

Ehm… wanneer ik dan cd’s wil rippen of foto’s van de camera wil halen. Gaat dat dan ook draadloos van powerbook naar iMac naar externe HD? Of moet ik de turtles op pad sturen?

Maar als je snoeren oprolt kan je ongewenste inductie krijgen. En doe het vooral niet met 220V kabels, die worden erg warm!

[quote:e6e5a38b6a="els"]

Ehm… wanneer ik dan cd’s wil rippen of foto’s van de camera wil halen. Gaat dat dan ook draadloos van powerbook naar iMac naar externe HD? Of moet ik de turtles op pad sturen?[/quote:e6e5a38b6a]

ALs je de foto’s en cd’s 1maal ingelezen hebt, kun je ze via deelfunctie van iPhoto (alleen versie 4) en iTunes delen.

[quote:aa874619b1="Zora la rousse"]Maar als je snoeren oprolt kan je ongewenste inductie krijgen. En doe het vooral niet met 220V kabels, die worden erg warm![/quote:aa874619b1]

Oh-oh… beter niet dus?

Waarom denk je dan dat je kabelhaspels [b:3e43c0b16b]volledig[/b:3e43c0b16b] moet uitrollen?

Ik heb thuis mijn buro tegen de verwarming aangeschoven en alle kabels achter de verwarming laten verdwijnen. zo liggen dus slechts een paar stekkeruiteinde op het randje van mijn buro die ik dan zo nu en dan in mijn Powerboek stop.

Ik vrees dat ik gewoon een nieuwe powerbook moet kopen met een veel grotere harde schijf. Dan hoef ik die externe alleen maar voor backups te gebruiken. Nu nog even wachten op het schip met geld. Iemand iets gezien?

Huh, nee :( . Wachten op Sinterklaas :roll: ?

En how about living dangerously, namelijk: een grotere HD in je PoBo'tje klussen? Moet simpel te doen zijn, lijkt me. Draadjes voor je ipod zullen wel blijven, gelukkig heb je die niet altijd nodig. Voor het netjes binden van je kabels wil ik graag dubbelzijdig klitteband adviseren. O.a. te verkrijgen van het merk[url=http://www.caselogic-intl.com/] Case-Logic[/url]. Artikel code: CT-6.

Nieuwe harde schijf... ik heb er aan gedacht. Zou het zelf niet durven alleen, maar 't blijft in mijn hoofd.... Veel problemen zijn daarmee opgelost en ik ben aardig wat minder aan draadjes opgehangen. Verspeel ik daarmee mijn garantie niet - eh, Apple Care bijvoorbeeld?