draadloos 22Mbps versturen

Bezit een powerbook G3 bronze keyboard en een ethernethub van 3com, met de utp kabel kan ik perfect internetten, welke kaart en accespoint heb ik nodig om draadloos te kunnen internetten aan 22 Mbps ? Zijn alle kaarten (d-link, topcom, u-s robotics) compatibel met de powerbook of moet je het duurdere airport nemen ?

Er zijn maar een beperkt aantal wifi kaarten die compatible zijn met mac .. maar your best shot zal zeker de airport kaart zijn van apple zijn die zit mooi in je powerbook . Maar de gewone airport van apple haalt 8 mb/s want een powerbook g3 ondersteunt geen extreme airport (geloof ik) en dat is zat voor internet.. je zult misschien 10 tot 20 % halen van de snelheid dat het ding aankan, Alleen file's versturen van mac naar mac of pc(grote dan) kan dan langer duren dan ethernet.

bedankt jeroenimo, ik ken er echt niet zoveel van, zijn die dingen nog nieuw te krijgen of moet je dit al in de 2de handsmarkt zoeken ? Ik draai ook nog altijd OS 9.2 op de powerbook.

Met de gewone Airport kaartjes haal je maximaal 11 Mbps. De 22 Mbps snelheid is een onofficiele standaard die nooit echt van de grond is gekomen. Een beetje vergelijkbaar met de 108 Mbps als onofficiele variant van de 54 Mbps standaard. Is een hoge snelheid voor jou dus echt belangrijk, overweeg dan een PC-kaartje en een basestation voor 54 Mbps. Maar of die verkrijgbaar zijn met drivers voor Mac OS 9 waag ik te betwijfelen.

ππ

Zit nu met een kabelmodem, weet eigenlijk niet hoeveel een 11 Mbps trager is, het is eigenlijk om gewoon te surfen en niet om te downloaden, dan is 11 Mbps mischien wel doenbaar. Ik heb wel interesse in dat artikel johnny_cash, is het mogelijk om het te scannen en te mailen ? Ook aan iedereen mijn dank om de reacties en tips.

11 mbp/s is gedeeld door 8 dus een maximale snelheid van iets meer dan een megbyte per seconde ... dat haal je nooit op je kabelmodem dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Downloaden is dus ook geen probleem. Het gaat alleen als je bv een .avi van 700 mb wil versturen naar een andere computer gewoon niet zo snel. Dus voor alleen surfen is een 11mbp/s echt meer dan genoeg en tegen de tijd dat downloaden nog sneller gaat ben je vast wel toe aa een nieuw macje

###

Kan er nog niet op, steeds melding dat de pagina niet bestaat.