Draadloos adsl modem

Wie weet of het mogelijk is om een wireless adsl modem ook te gebruiken met een normale usb kabel aan de Mac? Met andere woorden, ik wil mijn iMac gewoon blijven gebruiken op de standaard bekabelde adsl aansluiting. Maar mijn (Windows) Notebook wil ik draadloos gaan gebruiken. Als ik dan een wireless adsl modem koop en een kaart voor de notebook, dan kan ik draadloos internetten met de notebook. Maar kan ik mijn iMac dan gewoon gebruiken op dat wireless modem zonder gebruik te maken van draadloos internet (USB)?

Heeft je ADSL modem meerdere ethernetpoorten? Met andere woorden; is het een multi-PC modem?

Als dit zo is dan kun je volstaan met de aanschaf van een draadloos access point en een kaartje voor je notebook. De iMac kan dan via een netwerkkabeltje aan het ADSL modem blijven hangen. Moet je iMac wel een netwerkaansluiting hebben!

Misschien iets meer info over je systeem? :o

Edit: misschien zijn er ook access points met meerdere ethernetpoorten?

ja hoor, elk draadloos ADSL modem heeft op z'n minst 1 ethernet poort, dan plug je daar de iMac op in gebruik je je laptop wireless :)

Op dit moment heb ik alleen nog het gewone Alcatel standaard ADSL modem. Wat moet ik dan voor modem aanschaffen om mijn 15” iMac flatscreen gewoon ”bedraad” aan de adsl lijn te laten staan, en mijn notebook draadloos te gebruiken?

ja kan er een wifirouter tussen zetten, bijvoorbeeld een airport extreme of een goedkopere van een ander merk (zoekfunctie gebruiken en je vind heel veel hierover op het forum) dan heb je de mogelijkheid om een of meerdere ethernetkabelverbindingen te maken en ook draadloos. een andere mogelijkheid is een airport expres en dan ook je apple een airport kaartje geven, of van een andermerk vis usb ofzo(ook hier zoekfunctie).

groetjes en succes.

daan.

ja een wifi router is ook een prima optie, heb je zelfs nog der mogelijkheid om je laptop ook bedraad eraan te hangen als je grote bestanden wilt overzetten, dit doe ik thuis ook.

[quote:9ce428a56d="Hugo"]ja hoor, elk draadloos ADSL modem heeft op z'n minst 1 ethernet poort, dan plug je daar de iMac op in gebruik je je laptop wireless :)[/quote:9ce428a56d]

Ja voor de invoer! :stuck_out_tongue: