Draadloos ADSL op Powerbook G4

Eindelijk ga ik overschakelen van ISDN naar ADSL. Liefst draadloos. Heb echter een 3 jaar oude G4 Powerbook zonder Airport card.

Volgens KPN kan het echter met een door hun geleverde modem-card.
In hun Direct ADSL Lite, Basic, en Extra abonnement is dat card modem gratis.

Ik heb echter niet zo goede ervaringen met technische informatie van KPN.

Weet iemand of dit inderdaad werkt. Heeft iemand hier ervaring mee?

airport kaart kopen voor je powerbook .. die zijn wat prijzig maar wel de beste ,anders een andere pcmcia kaart maar daarvoor moet je al weer exotische drivers installeren en da's altijd een gedoe. voor een 70 euro heb je een airport kaart (let wel een extreme zal er niet in passen) en als de KPN een draadloze modem/router leveren dan zal het m.i. geen probleem moeten zijn .

Ik heb een Sonnet PCMCIA kaartje gekocht voor 75 Euro Ex. (1 jaar geleden). Werkt perfect: erin schuiven en hij wordt meteen herkend. Deze is 54 Mbps (Airport Extreme snelheid).

Waarschijnlijk werkt het kaartje van KPN ook wel. Misschien kun je het zo afspreken dat je het kaarje terug mag geven als hij het bij jou niet doet…

Maar dat kaartje moet je er toch aan de zijkant indrukken of niet? Dan is een ingebouwde AirPort-card wel zo netjes. [url=http://mailamac.nl/]Nieuw[/url] kost zo'n kaartje €75,- excl.

Ik heb een Speedtouch draadloze modem/router van KPN en ik ben er niet tevreden over. Ik heb boven deze router staan en als ik beneden zit heb ik maar een matige ontvangst op mijn PB. Ik heb de router al op verschillende plekken gezet maar dat maakt niks uit. Ik heb een relatief klein huis met houten vloeren dus ik denk dat de signaalsterkte van mijn KPN router erg matig is. Ik denk erover om een aparte router aan te schaffen met hopelijk een beter bereik.

Een PCMCIA kaartje schuif je er inderdaad aan de zijkant in. Voordeel is wel dat je beter bereik hebt (ik hoor vaak klachten over het ontvangst bij een Powerbook met ingebouwde Airport-kaart).

Zeg Joost, blijf je dat kaartje aan de zijkant zien of verdwijnt het geheel in de PB?

Hij steekt wel uit: [img:850f198ae8]http://www.pbweb.jp/images/g4/area.jpg[/img:850f198ae8]