ik heb even gezocht maar ik kom er niet uit, veel te veel informatie voor mijn beperkte geestelijke vermogens. Het volgende is het geval. Ik heb dus een BluRay speler die een ethernet poort heeft om op het internet de laatste firmware te kunnen opsporen en downloaden. Hardstikke leuk maar dat ding staat dus niet in de buurt van mijn router, sterker nog, het zou niet verder weg kunnen staan.
Nu mijn vraag: Kan ik een hub verkrijgen die ik bij mijn BluRay speler kan plaatsen en deze dan draadloos met mijn Time Capsule kan verbinden? Bestaat zoiets?
Iets als [url=http://tweakers.net/pricewatch/158326/asus-wl-330ge.html]dit[/url]? Instellen als bridge en klaar is kees...
Wellicht zijn er nog meer (evt goedkopere) apparaten die dit kunnen, maar van deze weet ik dat het kan werken. Heb zo'n ding een paar jaar geleden gebruikt om een micro systeempje zonder WiFi toch een draadloze verbinding te bezorgen.
Hou je er wel even rekening mee dat Wi-Fi bij lange na niet genoeg bandbreedte heeft voor High Definition (zeker niet direct vanaf een Blu-Ray schijf) tenzij je bereid bent om (lang) te wachten op het opbouwen van een buffer.
Dank je voor de waarschuwing Nikita maar het gaat me alleen maar om de mogelijkheid om mijn firmware up to date te houden en om wat Youtube spul direct te kunnen aanschouwen met behulp van DBlive. Dat zou moeten kunnen toch??
Thanks, ik neem aan dat het wel handig is om een AE te nemen die up to date is? Ik heb er nog een liggen van een jaar of 5 oud maar die zal geen 108.11N ondersteunen neem ik aan?
OK, dank je, ik zal in ieder geval zien of er een firmware update is die ik kan installeren. Probleem is dat we nu aan het verbouwen zijn en dat dit alles dus pas echt gaat spelen over een week of twee. We'll see, dank u.