draadloos internet goedkoop

Hoi Ik heb een pc met breedband internet. Ik heb een ibook aangekocht en nu is mijn vraag wat is een goedkope manier om draadloos te surfen met mijn ibook. Ik heb al eens gekeken voor een breedband router maar dat is zo'n 85 euro. Zijn er goedkopere oplossingen? Ik moet enkel met mijn ibook draadloos kunnen surfen. Is er geen mogelijkheid om zo'n wireless card in mijn pc te steken (met zo'n antennetje) zodanig dat ik met mijn pc op het internet kan (niet draadloos) en mijn ibook draadloos Dus zou het kunnen als: ik zo'n card in men pc plaats, dan mijn kabel (die nu in mijn pc zit, breedband) daarin steek en dan men ibook kan draadloos door dat antenneke ?

Of weet iemand een goedkopere manier dan een wireless router te kopen?

grt
dank u

Wat jij aangeeft kan inderdaad ook, dan wordt het een peer-to-peer netwerkje. Ik weet alleen niet of, en hoe goed zoiets te beveiligen is.

Wat zou er niet veilig aan zijn?

Ik zou voor de router gaan. Een beetje zoeken en je moet voor 65 euro klaar zijn. Ik zou een aanbieding zoeken of een 11Mbit oud model, wat snel genoeg is voor breedband internet. (Bijvoorbeeld een linksys, betaalbare kwaliteit)

De tijd die je waarschijnlijk kwijt bent met uitzoeken hoe je de verbinding opzet en het instellen van de PC,( die dan altijd aan moet staan als je wilt interneten) heb je snel terugverdient met die 20 a 30 euro verschil.
Ook is het bereik vaak groter als je een router hebt.

Met een goede router heb je een ingebouwde firewall, en zijn de verbindingen gemakkelijk af te schermen voor iemand van buiten die misbruik van jouw verbinding probeert te maken om bijv. eens lekker te gaan spammem via jouw IP.

Ik heb overigens een vrijwel nieuwe wireless router over, deze: http://www.cnet.com.tw/product/cwr-854.htm

Mocht je interesse hebben kan je me FF mailen.

Heb ook wel eens geprobeerd een peer to peer newerk met mijn pc te maken. lukt uiteindelijk wel alleen erg veel gepiel om het werkend te krijgen. heb alleen het bestandsdelen met de computers verder in het netwerk ( dus in het netwerk met mijn pc ) nooit goed werkend gekregen. wat daar wel weer een groot nadeel van is is dat de pc altijd aan moet staan wil je kunnen internetten op je mac.

heb uiteindelijk maar een router gekocht werkt toch wel een stuk beter.

kijk anders eens op marktplaats of zo voor een 2e hands router zijn helemaal niet duur meer.
ik zou alleen als je ook data wil gaan oversturen vooral grote bestanden wel kijken naar een 54 mb router met een 11 is bestanden overzetten best langzaam gebruik je het alleen voor internet dan is een 11 mb meer dan genoeg.

Zolang je router de 802.11 (g) wifi standaard ondersteunt maakt het niet zo veel uit. (lees apple site) maar uhm, let's face it, ik heb 78 € voor m'n SMG networks wireless router betaald, en dat is nu toch niet zoveel he, hoeveel goedkoper wil je dan dat...

Zijn zeer goeie routers, kan er alles mee, wireless zeer sterk.

[url=http://shop.rilex.nl/index.php?id=/wrt54G.html]Deze bijv.[/url] De linksys wrt54g. Ik heb hem zelf ook en hij werkt gewoon goed.

Er zijn ook gehackde firmware’s zodat je bijv. je signaal sterkte kan aanpassen.