Draadloos internet met Canyon Wireless USB Adapter

Ik heb vanmorgen een Canyon Wireless Router en een Canyon Wireless USB Adapter gekocht. Via een kabel en de router ben ik inmiddels op het internet. Wie weet hoe ik die USB Adapter aan de praat krijg?

Je kunt al op het intetnet; dat is fijn. Nu nog die USB w-lan adapter :?

Waarop wil je die USB adapter aan de praat krijgen?

• Een pc met XP: gewoon inpluggen en klaar is kees. Hij zal gewoon samenwerken met alle 802.11 computers of accespoints in de omgeving
  • Een mac: zit er een osx driver bij of kan je die downloaden? Dan die installeren, inpluggen en netwerken maar.

Zit er geen driver bij dan heb je echt een probleem. Probeer eens de helpdesk te bellen van Canyon, wellicht hebben die een oplossing… :cry:
Je zou het kunnen proberen met een aangepaste driver als je adapter een Atmel RFMD chipset heeft (zie deze site http://www.mcquitty.net/Thomas/projects/USBWirelessOSX.html)

Ten slotte: iets wat je niet wilt gezien het feit dat je al een adapter gekocht hebt: Als je die Canyon vanochtend gekocht hebt kan je hem nog binnen een week terugbrengen een Mac compatible exemplaar aanschaffen. Een goed USB alternatief is een Belkin F5D6050 w-lan adapter, daar zijn osx drivers voor te downloaden en die werkt perfect op een Mac (http://web.belkin.com/support/download/download.asp?download=F5D6050&lang=1&mode=).
Anders moet je een Apple airportkaart zien te regelen.

[quote:2dbac63deb="LeBigMac"]Een goed USB alternatief is een Belkin F5D6050 w-lan adapter, daar zijn osx drivers voor te downloaden en die werkt perfect op een Mac ([url]http://web.belkin.com/support/download/download.asp?download=F5D6050&lang=1&mode=[/url]). Anders moet je een Apple airportkaart zien te regelen.[/quote:2dbac63deb]

Een andere is D-link DWl-122, klein, compact en iets goedkoper dan de Belkin. En werkt als een trein onder 10.2

Cyberwolf

Ik ontving bericht van Belkin dat de (oudere) F5D6050 OOK werkt -( Wife b-systeem) - onder Mac OS 10.3... maar de nieuwe F5D 7050 (??) echter ALLEEN onder Win.

De techn, gegevens van de D-Link geven aan te werken onder Mac OS 10.2 …

[quote:26c66f0987="Jege"]Ik ontving bericht van Belkin dat de (oudere) F5D6050 OOK werkt -( Wife b-systeem) - onder Mac OS 10.3... maar de nieuwe F5D 7050 (??) echter ALLEEN onder Win.

De techn, gegevens van de D-Link geven aan te werken onder Mac OS 10.2 …[/quote:26c66f0987]

die F5D7050 werkt ondertussen wel onder Mac OSX

ik post hier omdat er naar dit draadje verwezen werd ivm een usb stick om een netwerk signaal op te vangen.

Maar werkt ook onder 10.DRIE en VIER ???

werkt die F5D7050 ondertussen wel onder Mac OSX Tiger?

ik heb nog geen driver gezien op de Belkin site voor de F5D7050 maar jij hebt hem werkend, ik zit nl. erover te denken om er morgen drie te halen.
Ben nu al de hele middag en avond bezig om een Belkin PCI kaart ( F5D7000df ) werkend te krijgen, volgens alle kenners zou hij zo uit de door door Airport herkend worden, alleen niet bij mij, niet op een G3 B&W en niet op de G4…
Dus die wil ik morgen gaan inleveren en dan voor de iMac, de G3 en de G4 gewoon maar met zon USB stick te werken, nadeel is dat de G3 en iMac USB 1.0 hebben dus de snelheid van mn netwerk dan beperkt wordt/

Ik had dan nog een vraag werkt de Belkin F5D6050 ook onder OS 9, een vriendin van mij wil graag wireless en zij maakt gebruik van een iMac 400 Mhz en OS 9.1.

Hoop dat iemand ongeveer zoiets heeft opgezet, ben helaas veel te lang uit het OS 9 gebeuren. Alles is natuurlijk nu OS X.

Alvast bedankt,

Cheers! :apple: