Draadloos internet mogelijk zonder draadloos modem?

Op het gebied van draadloze netwerken ben ik helemaal niet bekend, maar ik ga binnenkort de Mac Mini aanschaffen met de standaard draadloos internet. Wij hebben thuis helaas geen draadloos modem, dus moeten er weer kabels gelegd worden naar mijn kamer. Is er een andere (goedkope) manier om draadloos signaal door te sturen. Kan dit niet via een andere Pc die wel met draad aan het internet is verbonden? Zodat je het signaal zegmaar doorlust...

Is dit mogelijk en zoja hoe?

Dat zou in principe kunnen, in ieder geval als je nog een mac met airport hebt. Je kan dan zeggen dat die computer het signaal dat ie (waarschijnlijk via ethernet) binnenkrijgt, moet delen met andere computers via airport (draadloos). Een eenvoudiger en handiger manier is echter om gewoon voor 130 euro een airport express te kopen. Die sluit je aan op de modem, en klaar ben je. Tegelijkertijd kan je met de airport express ook draadloos muziek van je computer sturen naar de stereotoren.

ik zou gewoon een (goedkope) draadloze router kopen. Voor ca. 50 euro moet je er een kunnen vinden... Geen geklooi met kabels door je huis heen trekken; wat een genot..

Je zou dan in je PC een Wifi kaart moeten doen, en daar een verbindings-brug moeten maken met de wifi kaart van de mini. Helaas heb ik al ondervonden dat Windows een waar drama is wat betreft draadloze netwerken maken en draadloos delen van internet... betere optie is inderdaad een router met wifi mogelijkheid.

Windows instellen om het Internet draadloos te delen is een ramp. Ik krijg het alleszins niet in orde :(

Trouwens de PC zou dan constant moeten aanliggen.

Ik zou gewoon voor de draadloze router gaan, das het makkelijkst en niet heel duur.

Airport Express zou ideaal zijn denk ik. Kost natuurlijk wat geld.

[quote:a66a8024d7="Mattheus"]ik zou gewoon een (goedkope) draadloze router kopen. Voor ca. 50 euro moet je er een kunnen vinden... Geen geklooi met kabels door je huis heen trekken; wat een genot..[/quote:a66a8024d7]

ik zou toch echt iets van apple zelf nemen dat werkt het fijnst!!!

Met zoiets als [url=http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=201748&pcount=&Product_Id=144729&Section.Section_Path=%2FRoot%2FNetworking%2FDraadloosnetwerken%2F80211gdr%2E%2E%2Eetwerken%2F]dit[/url] kun je draadloos internetten. Dit is geen router, alleen een toeganspunt. kost ongeveer 50 euro, werkt goed met Mac. Airport is mooier maar wel een flink stuk duurder.

Jan

[quote:76bc19a352="JanWeijers"]Met zoiets als [url=http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=201748&pcount=&Product_Id=144729&Section.Section_Path=%2FRoot%2FNetworking%2FDraadloosnetwerken%2F80211gdr%2E%2E%2Eetwerken%2F]dit[/url] kun je draadloos internetten. Dit is geen router, alleen een toeganspunt. kost ongeveer 50 euro, werkt goed met Mac. Airport is mooier maar wel een flink stuk duurder.

Jan[/quote:76bc19a352]

Ook in WDS ??

Heb die belkin ook een ganse tijd gebruikt. Instellingen die je te doen via een internetbrowser, maar werkt verder als een airportstation. Werkt ook als bridge.

Heb je hier wel eens aan gedacht? Werkt perfect!

http://www.devolo.nl/nl_NL/

Das erg duur!

Maar daar ze het in IT.PRO (Apple Reseller te Antwerpen) verkopen zal het wel compatibel zijn.

"Als je in de meute terechtkomt, moet je blaffen of met de staart kwispelen"... is de lengte van je staart dan belangrijk?...ik kan nog altijd leren blaffen! :P

Wat ik me afvraag aan deze systemen… zijn ze even makkelijk te beveiligen als bvb een airport express. Hoe zit het met gesloten netwerken aanmaken?

Koop alsjeblieft gewoon een Airport Express. Heb een jaar een iMac aan een Belkin gehangen maar die staat nu dus op zolder. Onder de iMac ook een Airport Express, wat een genot.

[quote:e1432f738a="MacThijn"][quote:e1432f738a="Mattheus"]ik zou gewoon een (goedkope) draadloze router kopen. Voor ca. 50 euro moet je er een kunnen vinden... Geen geklooi met kabels door je huis heen trekken; wat een genot..[/quote:e1432f738a]

ik zou toch echt iets van apple zelf nemen dat werkt het fijnst!!![/quote:e1432f738a]

Het was ook bedoelt als ‘goedkope’ oplossing…
Uiteraard is ‘iets’ van Apple een veel sjiekere oplossing, maar kost ook ‘iets’ meer… :wink: