Draadloos internet van Asus op IMac G3 werkt niet

Onlangs heb ik een router (Asus WL-520G) en een usb-adaper (Asus WL-167G) aangeschaft om draadloos te kunnen internetten. Ik krijg het echter niet voor elkaar.

Voor die usb-adapter heb ik de driver van het internet geplukt en die werkt. Deze geeft aan dat ik internetverbinding heb, maar ik kom het internet maar niet op.

Doe ik iets fout, of moet ik voor die router ook iets installeren? Hiervan is alleen maar windows-software beschikbaar voor zover ik weet.

Voor de router hoef je niets te installeren. Alleen maar configureren en dat doe je meestal via een web pagina.

Wat voor ip adres krijgt je mac toegewezen? (systeemvoorkeuren-netwerk)

Configureren via een web pagina? Hoe gaat dat in z'n werk dan? Volgens mij is het iets heel simpels, ik heb immers verbinding en ik heb een ip-adres van de router.

Ik zal het vanavond nog 1 keer proberen en anders ruil ik de boel weer in en ga ik toch maar voor de duurdere (en betere) oplossing; de AirPort…

Hoe je moet configureren via de web pagina kun je in de handleiding lezen. Maar het voorstel om 'm terug te brengen is zo gek nog niet, want op [url=www.kieskeurig.nl]kieskeurig[/url] lees ik negatieve reacties op dat apparaat.

Nou ik heb al ondervonden hoe slecht ie is. Ik heb op zolder al nagenoeg geen bereik meer kwam ik gisteren achter. En bovendien kom ik nog steeds het web niet op.

Gelijk ruilen die handel en een airportje halen dus.

Thanx

[quote:ce30a3fab5="macpro"]Hoe je moet configureren via de web pagina kun je in de handleiding lezen. Maar het voorstel om 'm terug te brengen is zo gek nog niet, want op [url=www.kieskeurig.nl]kieskeurig[/url] lees ik negatieve reacties op dat apparaat.[/quote:ce30a3fab5]

Ha Ha :lol: :lol: maatje wordt het toch een airport of iets anders