Draadloos internet

Op dit moment heb ik twee iMacs met een SiteCom-router en kabels aan het internet hangen. Eigenlijk wil ik toch liever draadloos en ook een Windoos-geval in het netwerk plaatsen. Airport vind ik zelf te duur. Zijn er alternatieven?

Ja. :D

:wink:

Elke PC-winkel/Dixons e.d. kan je helpen aan een werkend systeem.
Vraag om dezelfde standaard die Apple’s Airport ook gebruikt (IEEE 802.11) en je bent er zeker van dat alles gewoon perfect gaat werken.

[quote:d558ffe1e9="iJan"]Op dit moment heb ik twee iMacs met een SiteCom-router en kabels aan het internet hangen. Eigenlijk wil ik toch liever draadloos en ook een Windoos-geval in het netwerk plaatsen. Airport vind ik zelf te duur. Zijn er alternatieven?[/quote:d558ffe1e9]

Belkin adapters of D-link 122 (afhankelijk van je OS) voor de iMacjes en een basisstation aan je router hangen, of je SiteCom vervangen voor een Basisstation incl Router.

Cyberwolf

Als je het echt goedkoop wil (wat ik ook gedaan heb) is gewoon een Asus 330b kopen voor 40 euro, is .11b dingetje, best goed bereik( 2/3e bereik met 2 baksteen muren ertussen). Ik weet alleen niet hoe hij presteert met meerdere clients, ik heb er nu alleen een iBook G4 aan hangen. Alle andere computers zijn wired.

op www.prijsindex.net staan vast wel een paar adresjes