draadloos internetten lukt niet..

Ik heb een Imac G4 waarmee ik op internet zit via Quicknet, niet draadloos.via modem ethernet. Nu heb ik er een Ibook G4 met ingebouwde Airportkaart erbij, en een basisstation, maar kom met geen mogelijkheid het internet op. Basisstation is al gereset met hulp van buitenaf, maar heeft niet mogen baten helaas. Wat moet ik in godsnaam doen om het te laten werken, ben hier al avonden zoet mee en niemand weet verder wat ik moet doen (allemaal pc mensen) Graag stap voor stap, want al die technische termen kan ik niks mee helaas. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Gr. Patrizia

Dus als ik het goed begrijp. Heb jij een Modem via Ethernet (Kabel). Die loopt naar je Basisstation, en die maakt het netwerk wireless? Heb je alles ingesteld in je Basisstation? Zit er een ethernet aansluiting op? Zodat je alles kan instellen?

heb je het al geprobeerd met een draadje?!..

en kan je wel op andere plaatsen draadloos internetten?

Zit je ethernetdraad in de goed aansluiting. Er zijn er namelijk 2 (als je modem versie hebt zijn er 3 aansluitingen) maar je moet het in het omcirkelde doen. Het is heel snel verwarrend om hem in de middelste te doen omdat een ethernet aansluiting lijkt.

[img:cbd2286e52]http:/www.junior.dbvg.nl/OSX/Airport.jpg[/img:cbd2286e52]

Ik heb een ethernetkabel rode in de vaste computer, als ik deze rechtsstreeks in mijn ibook steek doet internet het. Als ik deze kabel nu in mijn basisstation steek doet deze het niet. Op het basisstation zitten 2 aansluitingen: 1x telefoon, 1x voor ethernetkabeltje neem ik aan. Deze past erin, maar dan herkent de laptop het basisstation niet. Ik heb nog nergens anders draadloos kunnen internetten, omdat ik nog niet in een omgeving ben geweest waar dit mogelijk is. Wel ziet de ibook een ander netwerk, maar daaar moet ik een ww voor invullen. Ik heb ook een router gekregen, moet ik daar soms wat mee doen? Het configureren van het basisstation via hulpprogramma's lukt ook niet...

Ik heb even draadloos kunnen internetten,maar was heel langzaam. Computer herstart en vervolgens is mjin draadloze verbinding weer weg??? Kan het basisstation niet vinden. Lampje brandt wel groen van basisstation. Wat doe ik toch verkeerd? Heb dus wel de goede kabel in basistation zitten, anders had ik niet even kunnen internetten.

Ik ben sinds kort ook een trotse mac gebruiker maar heb problemen met men draadloos internet.Het is nu al een hele tijd dat als ik op het internet surf mijn draadloos netwerk weg valt,en als ik dan de stekker van men router uit het stopcontact haal en dan terug plaats kan ik terug probleemloos op het net (voor eventjes)want dan val weer weg en moet ik dus hetzelfde weer overdoen.Wat enorm ambetant is natuurlijk .Kan er mij aub iemand helpen?Ik werk namelijk met linksys WRT54G router. Alvast bedankt voor de hulp.

mvg Debby

Ik heb exact het zelfde probleem!

Router slaat compleet vast, en moet 'm met de resetknop weer in leven brengen.
Ook andere pc’s hebben dus geen verbinding, dus het is echt de router.

Wat ik wel ontdekt heb is dat ik het eerst had met safari, vervolgens op aanraden van dit board een aanpassing gedaan in het wireless netwerk.

Dat gaat goed, echter ik heb Igrabnews erop gezet, downloaden begint en pats router weer vast.
Router gereset, weer Igrabnews en weer vast.

Ik heb ondanks toch wel enige ervaring geen idee waardoor dit komt, het vreemde vind ik wel dat Debby hetzelfde heeft met een net als ik vrij nieuwe mac.

Hallo,

Het blijft nog steeds hetzelfde probleem bij mij en ik heb al vanalles geprobeert.Heb router firmware geupdate en heb veranderd van kanaal.Heb ook de router settings aangepast,dus ik weet niet meer wat te proberen nog.router is slechts vier maanden oud,en van men macbook mag ik zeker niet klagen want ben een zeer tevreden switcher en wil en ga nooit meer terug vallen op windows.Prachtig macsje.
Enkel zien om hem binnenkort iets meer RAM te geven want heb de standaart mac maar ben er ontzettend tevreden over.

mvg

een tevreden macfan :smiley:

geeft de router via dhcp een ip adres aan de computers en staat de leasetime op een paar uur of staat deze op never expires?

Sorry voor de wat late reactie!

Voor de juiste info: ik heb dus een speedtouch modem met daar achter een Netgear router.
Via deze router draaien al tijden windows machine zonder problemen.

Ik heb in de instellingen van de router kunnen vinden dat ie op " DHCP Server" staat (dus client staat NIET geselecteerd, dus ook geen leasetime).

In de router heb ik ook niks raars kunnen ontdekken, behalve dat het mac adres niet klopte, dat heb ik nu aangepast (ik heb nav dit probleem een herinstallatie gedaan).

De resultaten wacht ik dus even af, maar wat ik vooral NIET begrijp is dat de router vast kan lopen, gereset moet worden?

Zoals ook al in een ander topic aangegeven:

Ik heb er een andere router (Asus WL500g deluxe) aangehangen en vooralsnog ziet het er goed uit.
Ik geloof echter niet dat dat de oplossing is, maar dat er iets in de instelling niet goed is geweest.

Maar omdat deze router ook usb poorten heeft (voor printer en HDD) was ik toch al van plan te wisselen.

Ik vermoed dat e.e.a. te maken heeft gehad met PPPoE of zoiets.