draadloos internetten met een imac in een windows netwerk

Beste mensen, ik heb een vraag en waarschijnlijk is hij al eerder gesteld maar ik weet niet op welke trefwoorden zou moeten zoeken.Ik wil een imac kopen voor op mijn kamer om een beetje te internetten, msnen en internetradio te luisteren. De imac's zijn geweldig van design en vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een tweedehanse imac. Ik heb er al eentje op het oog maar voor dat ik die koop wil ik weten of het kan wat ik wil. We hebben thuis een draadlose internetverbinding met een thomson speedtouch modem. Kan ik op een imac een draadlose verbinding maken met mijn modem en eventueel met mijn pc met xp? Ik heb al gevonden hoe ik een verbinding kan maken met de xp pc maar kan op een imac wel een draadloos netwerk? de imac die ik op het oog heb is een g3 333mhz met OS X 10.3.9 Moet ik dan een apple airport kaart kopen of kan ik ook een externe usb ontvanger er op aan sluiten? Thuis hebben wij een externe usb thomson wifi kastje? alvast vriendelijk bedank voor jullie hulp

Je kan uiteraard draadloos op internet met een Mac :)

Airport kaarten zijn wat prijzig dus je kan ook prima een USB-duim kopen met wifi functie. Let alleen wel op welke je koopt. Er moet expliciet op staan dat er een driver bij zit voor OSX of dat OSX 'm ondersteund anders schiet je er niet veel mee op…

Je hoeft je router niet te vervangen overigens.

Je kan in OSX ook de Windows-deling aanzetten en op die manier zou je je XP machine ook moeten kunnen bereiken over het netwerk en visa versa.

Tussen twee haakjes over de Mac die je op het oog hebt: ik zou voor een iets sneller apparaat gaan want 333 Mhz met OSX is geen fantastische combinatie, zeker niet als je daarnaast ook nog iTunes, MSN en Safari open hebt staan… 400 Mhz (de DV modellen) en hoger zijn daarvoor een stuk prettiger (scheelt ook een hoop irritatie :wink: ) (ik heb toevallig een iMac DV+ 450 Mhz in de verkoop…)

tja het gaat mij niet om de snelheid maar om het design en de kleur. Welke kleur heeft uw imac? Ik geloof dat de dv modellen wit of zwart zijn. Ik vid de rode erg mooi en die heb ik ook op het oog. Ik ga niet msnen, internetten en mp3 draaien tergelijkertijd. als ik snel wil internetten doe ik dat wel op de pc beneden. Kan er trouwens op een ibook 300mhz ook wat ik wil?

geloof me, zodra je mac os x heb meegemaakt ga je niet meer naar de PC beneden ;)

Ik geloof het best maar ik heb jammer genoeg niet genoeg geld voor eeen nieuwe mac. Het liefs zou ik een mac met adobe final cut pro nemen voor videobewerking maar ja moet ik nog ff doorsparen :( Mac's zijn gewoon het beste voor videobewerking en grafisch werk.

[quote:ec79b8a6b4="mktechniek"]Ik geloof het best maar ik heb jammer genoeg niet genoeg geld voor eeen nieuwe mac. Het liefs zou ik een mac met adobe final cut pro nemen voor videobewerking maar ja moet ik nog ff doorsparen :( Mac's zijn gewoon het beste voor videobewerking en grafisch werk.[/quote:ec79b8a6b4]

Mac`s zijn het beste voor alles…

[quote:06c7a16254="mktechniek"]tja het gaat mij niet om de snelheid maar om het design en de kleur. Welke kleur heeft uw imac? Ik geloof dat de dv modellen wit of zwart zijn. Ik vid de rode erg mooi en die heb ik ook op het oog. Ik ga niet msnen, internetten en mp3 draaien tergelijkertijd. als ik snel wil internetten doe ik dat wel op de pc beneden. Kan er trouwens op een ibook 300mhz ook wat ik wil?[/quote:06c7a16254]

Donkerblauw (Indigo)

Op een iBook 300 kan je in principe ook wel OSX draaien, maar let wel op dat er genoeg geheugen in zit (256 is echt minimaal als je soepel wilt werken). Overigens vind ik dat er veel te veel wordt gevraagd voor die dingen…
Volgens mij zijn de Ruby (die rode) modellen ook als 350 MHz verkrijgbaar, die zijn een stuk sneller want zij hebben een 100 MHz bus ipv de 66 MHz die voorgaande modellen hebben.