Draadloos internetten...niet mogelijk??

Help!!!!

Ik heb sinds kort een airport express aangeschaft. Heb hem keurig geinstalleerd op mijn ibook (airport extreme kaart had ik al). Maar nu werkt het draadloos internet niet. Als ik gewoon naast de airport zit met de ibook, krijg ik een zwak signaaltje te zien (drie streepjes), internetten is dan wel mogelijk.

Maar als ik bijvoorbeeld verhuis naar de studeerkamer/keuken/etc. het maakt eigenlijk niet uit waarnaartoe, verbreekt de verbinding (geen signaal meer). Wat ik wel een beetje vreemd vind, heb ik misschien iets verkeerd gedaan bij het installeren?

Heb je ingesteld dat de AE de storingsonderdrukking aan moet hebben? En jouw iBookje, gebruikt die ook storingsonderdrukking?

Zijn er meerdere netwerken te zien vanaf je iBook?

Probeer het kanaal eens te wijzigen in je AE…

[quote:90de384091="47273"]Heb je ingesteld dat de AE de storingsonderdrukking aan moet hebben? En jouw iBookje, gebruikt die ook storingsonderdrukking?

Zijn er meerdere netwerken te zien vanaf je iBook?

Probeer het kanaal eens te wijzigen in je AE…[/quote:90de384091]

inderdaad, misschien connecteert je iBook met het netwerk van je buur. Dan is het vrij logisch dat je signaal verbroken wordt.

De multicast snelheid omlaag brengen kan ook het signaal verbeteren, en uiteraard de sterkte van de zender op 100% zetten ;) Zoals hierboven geschreven een ander kanaal kiezen is een heel goed advies. Probeer eens 12 of 13, deze hebben veel (oudere) accespoints nog niet en kan daardoor storingsvrij(er) zijn.

Heb ooit zoiets in de MacFan gelezen. Daar zat de airportkaart niet ver genoeg in de connector.

Misschien even je toetsenbord lichten, airportkaart eruit en dan stevig terugdrukken.

Heb in allebei de gevallen de storingsonderdrukking aanstaan. Zie verder geen andere netwerken, dus daar zal het ook niet aan liggen. Ik zal nu even kijken of de airportkaart er goed in zit.

Hou jullie op de hoogte

Dat je geen andere netwerken ziet wil niet altijd zeggen dat ze er niet zijn. Er bestaat ook de mogelijkheid om een 'gesloten' netwerk aan te maken, oftewel 'onzichtbaar' .

Ja hebbes :D,

Het had idd te maken met de airport kaart, zat niet ver genoeg in de connector.