Draadloos netwerk checken

Hey allemaal,

klein vraagje:

Hoe kan ik (op OSX) checken hoeveel mensen er op een bepaald gebruik maken van mijn draadloos netwerk?

Wel handig zou het zijn om te zien hoeveel huisgenoten en evt. buren gebruik maken van mijn netwerk.

Cheers

Dit kan je vanuit OS X zelf niet zien, dan moet je naar de pagina van je router gaan en daar in de menutjes afgaan, dan kom je het vanzelf tegen. Je komt in de pagina van je router door in je browser het ip adres in te tikken, en dat is afhankelijk van je merk. Meestal is het 192.168.1.1 of 192.168.2.1 . Succes!

Ik gebruik daar [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24421]Wake-on Lan[/url] voor

Widget: JiWire WiFi Hotspot Finder

root@jemac # tcpdump -i en1

En dan tellen maar. Hiermee zie je ALLES !

[quote:97d21e5015="mulderd"] : root@jemac # tcpdump -i en1 [/quote:97d21e5015]

Nou dat is wel erg bruut, dit filtert de meeste onzinnige zooi er uit :

[code:1:97d21e5015]tcpdump -i en1 | grep -av "> x.x.x.*"[/code:1:97d21e5015]

Vul bij x.x.x in het begin van je IP range bijvoorbeeld 192.168.1.*

Ok. ik heb wake-on-lan op m;n mac gezet en zie nu dat er meerdere mensen gebruik maken van mijn netwerk. Wat kan ik nu doen om die mensen te verwijderen?

je netwerk beter beveiligen?

OK, ik heb Baantjer, Rambo en Tatjana gebeld en ze komen eraan. Wat kan ik nog meer doen?

Eens serieus nadenken of je geen WEP of WPA op je netwerk nodig hebt.

op je router kan je een wpa sleutel aanmaken erg makkelijk. meestal naar de router gaan via http://192.168.1.1 aanmelden meestal admin, en admin, en dan op je router wpa sleutel aanzetten.

Ik ben geen expert op het gebied van beveiligingen, maar het volgende heb ikvrij makkelijk kunnen doen Als ik naar de instellingen van mijn router ga kan ik daar aangeven welke computers ik toesta op mijn draadloze systeem. Ik heb bij accescontrol het MAC-adres van mijn PC en van mijn Mac ingevoerd. Alleen die twee MAC-adressen staat hij toe. Ik heb meerdere mensen met laptops, powerbooks, iBooks gevraagd om er op te komen. Met Mac Stumbler kunnen ze me wel zien, maar krijgen geen verbinding. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik alles tot in de puntjes beveiligd heb, maar de eerste barriere is opgeworpen.

succes

Alleen MAC adres filter, da's echt een lachertje !!

Effe sniffen met een network sniffer, MAC adresje kopieren, Spoofmac aan en Airport MAC adres effe aanpassen en plop ik zit op je netwerk, ik zou echt denken aan een WPA of WEP beveiliging i.c.m een MAC filter een een hidden SSID, (Verberg je netwerk door em niet zijn netwerknaam te laten broadcasten)

succes

rtfm

[quote:7e7b24dfb5="rtfm"]Alleen MAC adres filter, da's echt een lachertje !!

Effe sniffen met een network sniffer, MAC adresje kopieren, Spoofmac aan en Airport MAC adres effe aanpassen en plop ik zit op je netwerk, ik zou echt denken aan een WPA of WEP beveiliging i.c.m een MAC filter een een hidden SSID, (Verberg je netwerk door em niet zijn netwerknaam te laten broadcasten)

succes

rtfm[/quote:7e7b24dfb5]

Yep dit is de meest makkelijke mannier om je netwerk goed beveligd te krijgen.
( gewoon even de handleiding van je router lezen en klaar)

[quote:f09408d138="KarelWillem"]Widget: JiWire WiFi Hotspot Finder[/quote:f09408d138]

Deze widget zorgt wel voor veel problemen met je airport instellingen. Nadat ik deze had verwijdert werkte mijn verbinding pas naar behoren.

In de regel is de combinatie inderdaad van een encryptie en mac filtering aan te raden. SSID kun je wel uitzetten maar afhankelijk van jouw thuis situatie kun je het ook wel gewoon aan laten staan.

Cheers!

Van veel mensen gehoord dat die widget voor veel problemen zorgt en dat hij de aiport kaart uit laten vallen en geen netwerk kan vinden als ie uit de slaapstand komt :(