draadloos netwerk configureren

Hallo,

Ik heb sinds kort een draadloze modem/router
merk:speedtouch 580
Met de utp kabel krijg ik een verbinding tot stand, alleen de wireless verbinding via airport lukt niet.
De airport vangt ook geen netwerk op.
Ik heb een oude airport kaart en alle software is update. Ik heb verder nog weinig ervaring met WiFi netwerken.

Wie heeft hier ervaring mee of weet hoe ik deze geconfigureerd krijg?

BVDB Dank!!

'IPadressen uitdelen' staat toch uitgevinkt bij je airport configuratie? (applicaties>hulpprogramma's>airportassistent) Althans dat is vaak de oplossing bij een mac'cer die z'n airport niet goed werkt. Dit moet omdat je reeds een router hebt. Die deelt die IP's al uit over je netwerk. De router functie van je airport moet dus uit staan.

groeten,
iSander

De airportconfiguratie assistent herkent ook geen basisstation, dus zover kom ik helaas niet. Is deze funktie ook ergens anders uit te schakelen?

Is je bereik niet te klein, zit je niet te ver van de router? Brandt er een ledje op je router. Normaal moet POWER branden, WAN van internet branden en ook eentje voor je antenne, meestal WLAN? Kan het mss zijn dat je airport kaartje ni echt gaat. Wat voor mac heb je? Heb je het zelf geinstalleerd? Mss eens opnieuw doen dan... slecht contact ofzo? Een update van soft-en firmware voor airport kan mss ook geen kwaad als dat nog niet gebeurd is. Word je kaart herkent in het systeem zelf?

je moet even de handleiding van de speedtouch lezen. Ik meen mij te herinneren dat de speedtouch inderdaad zijn ssid niet uitzendt en dat er een knop op zit om een computer toe te voegen aan het draadloze netwerk.

Sander, volgens mij moet je de vraag nog eens door nemen. De TS heeft echt geen Airport basisstation gekocht hoor.... ;)

Ik blijf vandaag heel kort maar krachtig: RTFM!

[quote:76c3c2312a="Napsju"]Sander, volgens mij moet je de vraag nog eens door nemen. De TS heeft echt geen Airport basisstation gekocht hoor.... ;)

Ik blijf vandaag heel kort maar krachtig: RTFM![/quote:76c3c2312a]

Had ik pas bij m’n tweede post door. Zat ik daar te typen over het groene lampje op z’n express/extreme en blablabla. Heb ik mogen uitdoen en opnieuw typen over een gewone router :slight_smile:

En sorry ik ken geen chattaaltje… :frowning: Wat is RTFM? read the fucking manual?

[quote:0cc2663afe="iSander"]En sorry ik ken geen chattaaltje... :( Wat is RTFM? read the fucking manual?[/quote:0cc2663afe]

Yup, in goed nederlands is dat LDNH :wink:

ALrighty ik lees de manual door, wellicht wordt ik er wijzer van 8)

bedankt in ieder geval!

@napsju: TS ?? waar staat dat voor dan?

Soms doet de handleiding wonderen. Als je die niet hebt om de een of andere reden: raadpleeg Google. Dan zou je [url=http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#580]dit[/url] kunnen vinden.

Succes!

Wel.. heel aardig maar die configuratie is er al alleen het WiFi gedeelte wil dus niet lukken (zoals ik al eerder vermelde) :)

TS = [b:bb206e4af1]t[/b:bb206e4af1]opic[b:bb206e4af1]s[/b:bb206e4af1]tarter

TS is Topic Starter voormoed ik...

edit: is wel raar, deze vorige twee posts zag ik nog niet daarnet…

Wil je zeker weten dat je een signaal uitzend, en ook kan ontvangen. Dan zou je eventueel dit programma'tje kunnen proberen, mits je SSID hebt aan staan. [url]http://www.macstumbler.com[/url]

Toch gaat er wat mis, want het zou gewoon moeten werken. Stanaard heeft de router geen beveiliging aan staan. Ik denk dat je router zijn netwerknaam niet uitzend. als je die nog niet hebt veranderd staat die onder op de router vermeld. Zie de handleiding op pagina 19 voor instructies.

Je kunt de standaard naam van het netwerk proberen in te vullen bij ‘ander netwerk’ in het Airport menutje naast de klok in OSX. Dat kun je evt aanvullen met de Web-key die ook onderop het ding staat.

Wellicht kun je via de utp-kabel wel bij de admin tool en zo je instellingen op fabrieksinstellingen zetten, dan zou ie het moeten doen.

Allemaal bedankt!! Waar het aan gelegen heeft weet ik niet maar vandaag maakte de airport spontaan een verbinding (zoals het hoort) Ben nu dus wireless in mn huis :D

ArrGG! Ik had afgelopen donderdag dus een wifi verbinding, echter sinds gisteren valt het netwerk steeds weg. Als ik internetverbinding open zie ik het netwerk steeds opkomen, vraagt dan om "status" heeft vervolgens even verbinding en krijg dan de melding "buiten bereik" dit terwijl ik er nota bene naast zit!! Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Ik heb al diverse malen alles opnieuw geconfigureerd maar het blijft hetzelfde..