draadloos netwerk configureren

Hallo,

Ik heb sinds kort een draadloze modem/router
merk:speedtouch 580
Met de utp kabel krijg ik een verbinding tot stand, alleen de wireless verbinding via airport lukt niet.
De airport vangt ook geen netwerk op.
Ik heb een oude airport kaart en alle software is update. Ik heb verder nog weinig ervaring met WiFi netwerken.

Wie heeft hier ervaring mee of weet hoe ik deze geconfigureerd krijg?

BVDB Dank!!

'IPadressen uitdelen' staat toch uitgevinkt bij je airport configuratie? (applicaties>hulpprogramma's>airportassistent) Althans dat is vaak de oplossing bij een mac'cer die z'n airport niet goed werkt. Dit moet omdat je reeds een router hebt. Die deelt die IP's al uit over je netwerk. De router functie van je airport moet dus uit staan.

groeten,
iSander

De airportconfiguratie assistent herkent ook geen basisstation, dus zover kom ik helaas niet. Is deze funktie ook ergens anders uit te schakelen?

Is je bereik niet te klein, zit je niet te ver van de router? Brandt er een ledje op je router. Normaal moet POWER branden, WAN van internet branden en ook eentje voor je antenne, meestal WLAN? Kan het mss zijn dat je airport kaartje ni echt gaat. Wat voor mac heb je? Heb je het zelf geinstalleerd? Mss eens opnieuw doen dan... slecht contact ofzo? Een update van soft-en firmware voor airport kan mss ook geen kwaad als dat nog niet gebeurd is. Word je kaart herkent in het systeem zelf?

je moet even de handleiding van de speedtouch lezen. Ik meen mij te herinneren dat de speedtouch inderdaad zijn ssid niet uitzendt en dat er een knop op zit om een computer toe te voegen aan het draadloze netwerk.

Sander, volgens mij moet je de vraag nog eens door nemen. De TS heeft echt geen Airport basisstation gekocht hoor.... ;)

Ik blijf vandaag heel kort maar krachtig: RTFM!

[quote:76c3c2312a="Napsju"]Sander, volgens mij moet je de vraag nog eens door nemen. De TS heeft echt geen Airport basisstation gekocht hoor.... ;)