draadloos netwerk probleem met macbook

Hallo,

Ik heb dit weekend een nieuwe macbook gekocht. Dit is mijn eerste mac ooit, ik weet er dus nog niet echt veel van…
Er is echter een probleem waar ik mee blijf zitten: draadloos internetten. Ik krijg geen connectie met airport. Mijn router (adsl modem + wireless router ineen, model 9110 van us robotics) is ingesteld zonder beveiliging; normaal kan dus iedereen inloggen (dus geen WEP of WPA protectie). Als ik inlog met mijn windows laptop is er geen enkel probleem maar de macbook kan niet connecteren… Ik krijg dan de foutmelding dat hij geen connectie kan maken. Het wireless netwerk kan ik effectief zien, maar als ik connecteer krijg ik telkens die error.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er gekende compatibiliteitsproblemen tussen mac en bepaalde routers?

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Tom

PS: voor de rest ben ik erg tevreden van dit mooie toestel! :slight_smile:

Heb je in System Preferences gekeken of de netwerkkaart (airportkaart) geactiveerd is ?

De netwerkkaart zal wel geactiveerd zijn want ik kan alle netwerken in mijn buurt zien. Als ik echter connecteer krijg ik een error melding...

Mijn probleem is opgelost. Ik heb de interne firewall van de router afgezet... dit loste het probleem op..