Draadloos Netwerk USB randapparatuur

Beste,

Aangezien wij (mijn vriendin en ik) gisteren ons ergerden aan alle draden en stekkers hebben we besloten om “draadloos” te gaan. Even een inventarisatie van alle apparaten:

Huidige situatie:

Ethernet router en switch (kabel)
Imac G3
Ibook G4

met randapparatuur:
Scanner (USB)
Zip (USB)
Printer (USB)
CD Brander (FW)

De gewenste situatie is:

Draadloos verbinding randapparatuur
Draadloos netwerk

Een orientatie van diverse forums ben ik uitgekomen op:

Belkin USB adaptor, voor de randapparatuur

en internet voor:

Airport extreme, Linksys router, Vigor Router 2900G € 150, De Vigor 2200WE, voor Imac G3, hieraan zit ethernet aangesloten en/of een airportkaart voor de G3.

Airport Extreme Kaart voor Ibook G4

Vraag voor jullie is

1. is dit juist wat hier vermeld staat
  2. in de airport extreme zit ook een usb aansluiting en kan ik daar mijn usb hub niet op aansluiten om zo de randapparatuur aan te sturen?
  3. eventuele andere suggesties

P.s. dit is toch goed voor onze gezondheid i.v.m. straling en zo?

Alvast bedankt,

Eko

Je randapparatuur kan je niet draadloos zetten die moeten steeds verbonden zijn via usb of fiwi aan een van je mac's. De printer kan draadloos, dien je dan wel aan te sluiten aan een airport extreme of een airport express. Verder twee kaartjes een voor je imac en eentje voor de Ibook. De hub kan je niet aan de airport hangen.

Ja, dat kan wel voor sommige randapparaten. Zie [url=http://www.keyspan.com/products/usb/server/]dit[/url] appraat van Keyspan. Deze moet je zelf wel met een draad aansluiten (UTP uiteraard), maar de USB-apparaten die daarop zitten zijn dan op je hele (ook draadloze) netwerk beschikbaar. Werkt perfect! 8)

Ik meen mij te herinneren uit een vorig draadje dat de USB poort op de AE alleen RendezVous printers ondersteund. Het is een "uitgeklede" USB poort.

Succes

[quote:b6eaa133d6="freerksmit"]Ik meen mij te herinneren uit een vorig draadje dat de USB poort op de AE alleen RendezVous printers ondersteund. Het is een "uitgeklede" USB poort.

Succes[/quote:b6eaa133d6]
He, wat een misverstanden toch. Dit soort geruchten duiken steeds op.
Die printer kan een gewone USB printer zijn, je Airport maakt 'm vindbaar met rendez-vous (netjes van 'm). Het enige probleem is met van die goedkope printertjes die zelf geen processor hebben maar over het algemeen vertrouwen op de processor uit de computer voor het verwerken van de prints.
Die printertjes moeten (meestal) rechtstreeks aan je USB hangen, anders kunnen ze niet goed communiceren. Verder doen niet alle functies van een printerutility het altijd, omdat die soms ook een wat directere verbinding nodig hebben.
Iedere USB printer die geschikt is voor gebruik met een printserver doet het in ieder geval. Zelfs onder windows. Een PC onder windows vindt 'm niet omdat die geen rendezvous ondersteunt. Maar dan kan je handmatig printen naar IP-adres instellen bij het installeren van een netwerk printer (op poort 9100).

[quote:42c34f036f="Waterman"][quote:42c34f036f="freerksmit"]Ik meen mij te herinneren uit een vorig draadje dat de USB poort op de AE alleen RendezVous printers ondersteund. Het is een "uitgeklede" USB poort.

Succes[/quote:42c34f036f]
He, wat een misverstanden toch. Dit soort geruchten duiken steeds op.
Die printer kan een gewone USB printer zijn, je Airport maakt 'm vindbaar met rendez-vous (netjes van 'm). Het enige probleem is met van die goedkope printertjes die zelf geen processor hebben maar over het algemeen vertrouwen op de processor uit de computer voor het verwerken van de prints.
Die printertjes moeten (meestal) rechtstreeks aan je USB hangen, anders kunnen ze niet goed communiceren. Verder doen niet alle functies van een printerutility het altijd, omdat die soms ook een wat directere verbinding nodig hebben.
Iedere USB printer die geschikt is voor gebruik met een printserver doet het in ieder geval. Zelfs onder windows. Een PC onder windows vindt 'm niet omdat die geen rendezvous ondersteunt. Maar dan kan je handmatig printen naar IP-adres instellen bij het installeren van een netwerk printer (op poort 9100).[/quote:42c34f036f]

Ja,…dus…het draait niet om de printer.

Volgens mij is en blijft de USB poort op AE een uitgeklede poort, waar niet alle hardware op werkt. Ik gebruik het puur ter illustratie. Ik las dat iemand USB luidsprekers wilde aansluiten op zijn/haar AE en dat dit niet werkt. Vandaar mijn opmerking…wat betreft die printers…interessant om te weten. :smiley:

Edit: even zoeken op de Apple site:

[quote:42c34f036f][b:42c34f036f]Question:[/b:42c34f036f] Can I connect a USB hub to AirPort Express so that I can access my printer, scanner, and USB modem at once?
[b:42c34f036f]Answer: [/b:42c34f036f]No. The USB port is only for connecting a single printer. It is not for use with other devices. [/quote:42c34f036f]